"צעד חשוב מאוד"

תקדים: תיק נגד שוטר שהכה צלם חרדי ייפתח שוב

המשנה לפרקליט המדינה הורתה לאחרונה באופן חריג, למחלקה לחקירות שוטרים, לפתוח מחדש חקירה שנסגרה נגד שוטר שנחשד כי איים על צלם חרדי, במהלך הפגנה (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך מאחד האירועים)

במקרים רבים חרדים מתלוננים על אלימות כנגדם בהפגנות בירושלים לעתים התלונות הבשילו לכדי הליכים כנגד השוטרים אך במקרים רבים הם יצאו ללא כל הליך כנגדם. נורית ליטמן, המשנה לפרקליט המדינה, הורתה לאחרונה בהחלטה חריגה למחלקה לחקירות שוטרים לפתוח מחדש חקירה שנסגרה נגד שוטר שנחשד כי איים על צלם חרדי בירושלים.

מדובר בצלם, דוד פרלמוטר, שהתלונן על שני אירועים שונים שהתרחשו בקיץ 2017 בהפגנות במאה שערים. באירוע הראשון, בתחילת חודש יוני, צילם פרלמוטר מעצר של ילד בן 13 על ידי שוטרים בשכונת מאה שערים. השוטר ע', לבוש בבגדים אזרחיים, ניגש בתוך המהומה שנוצרה במקום ואמר לו: "אתה תבוא איתנו גם, על הסתה ותקיפת שוטרים... אני מבטיח לך".

המקרה הנוסף עליו התלונן פרלמוטר התרחש בתחילת אוגוסט, הצלם עמד ליד כמה צלמים אחרים, ביניהם צלם 'כיכר השבת' חיים גולדברג, שצילמו שוב פעילות משטרתית בשכונה הוותיקה. בסרטון מהאירוע ניתן לראות את אותו השוטר ניגש לפרלמוטר, דוחף ומצמיד אותו לקיר. לטענתו, בהמשך האירוע ניגש אליו השוטר שוב, הפיל מידו את הטלפון ולאחר מכן תקף אותו באגרופים לראשו, אולם התקיפה הזו, כביכול, לא צולמה.

פרלמוטר, שיוצג על ידי "הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל", התלונן במח"ש על שני האירועים, אך לאכזבתו בינתיים לא קרה יותר מידי בעקבות כך.

ב-11 בספטמבר נחקר השוטר ע' לראשונה במח"ש על שני האירועים. בחקירתו טען כי פרלמוטר הפריע לעבודת השוטרים בכך שעמד קרוב מדי אליהם. עוד לפני שהוצג לו הסרטון מהאירוע באוגוסט, כך שלא יכול היה לדעת מה צולם ומה לא, אישר כי דחף אותו פעם אחת בעזרת גופו, אך הכחיש לחלוטין כי תקף אותו באגרופים.

למרות שפרלמוטר מסר למח"ש שמות של שוטר נוסף שהיה באירוע השני בו הותקף פיזית, וכן ושל הצלמים האחרים שנכחו בו, איש מהם לא זומן למסור עדות.

כצפוי, בשנה שעברה הודיעו מח"ש לוועד נגד עינויים כי החליטו לסגור את התלונה הראשונה בגין איומים לאחר שמצאו כי היא אינה מתאימה להליך פלילי, ואת התלונה השנייה מחוסר ראיות.

הוועד ערער על ההחלטה, ובימים האחרונים קיבל מכתב מהמשנה לפרקליט המדינה, עו"ד נורית ליטמן, שהורתה להחזיר את התלונה הראשונה למח"ש לצורך המשך החקירה. מדובר בהחלטה חריגה שכן בדרך כלל הפרקליטות לא מתערבת בהחלטות מח"ש.

הצלם דוד פרלמוטר מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "זה צעד חשוב מאוד של פרקליטות המדינה, אני מקווה שלהבא חוקרי ופרקליטי מח"ש יעשו עבודה טובה יותר, וידאגו להעמיד לדין שוטרים אלימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר