זהירות! רוגלה

אפליקציה פופולרית חשודה כמסכנת מידע

Clean Master היא אחת האפליקציות הנפוצות בעולם עם מעל למיליארד וחצי הורדות. חברת אבטחה שבדקה אותה מזהירה מפני פעילות בלתי ברורה של האפליקציה (אפליקציות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: קלין מסטר)

אפליקציית Clean Master היא אחת האפליקציות הכי נפוצות בעולם. היא אמורה לסייע לכם לשמור על המכשיר שלכם נקי מקבצי זבל או קבצי ווירוס ורוגלה, אך בפועל מסתבר שהיא יכולה לסכן את המידע שלכם.

חברת האבטחה VPNpro פרסמה מסמך חדש, על פיו לא ברור בדיוק מי המפתח מאחורי האפליקציה הזו ואפליקציית האם שלה - Security Master דבר שמעורר חשד בפני עצמו, ואף חמור מכך, הן מסכנות את כל המידע שעל מכשירי המשתמשים.

האפליקציות הבעייתיות הורדו מעל למיליארד וחצי פעמים. בנוסף, אפליקציית Clean Master מגיעה פעמים רבות כאפליקציה מובנית בסמארטפונים, מה שמסכן אנשים עוד יותר, כשהם לא יודעים שהיא בכלל מותקנת על המכשיר שלהם.

בין הפרטים שנחשפו אודות האפליקציה, אלו פרטי הגישה שהיא מבקשת. "הרשאות כמו לדעת איפה המשתמש בכל זמן נתון, היכולת להשתמש במצלמה ואפילו להשתמש בטלפון שלהם ללא ידיעתם", נכתב במסמך. מיותר לציין שההרשאות הללו לא ממש חיוניות לאפליקציות אנטי וירוס תמימות.

באופן כללי צריך לזכור שאפליקציה "חינמית", צריכה להרוויח ככל הנראה בדרך אחרת כמו פרסומות, איסוף מידע וכדומה ולכן יש לבחון בצורה מעמיקה את ההרשאות שהיא דורשת מכם במהלך ההתקנה ולבחור אם אתם מעוניינים להעניק את המידע שלכם במתנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר