צפו בוידאו וגלריה

תיעוד: נחנכה ישיבת אחינו במודיעין עילית

במעמד רב רושם נחנך קמפוס המבנים של ישיבת 'אחינו' במודיעין עילית. הגאון רבי דב לנדאו במעמד: "ישיבה שמייסדת דורי דורות של יהודים שחשקה נפשם בתורה" (חרדים)

(צילום: בינדר)

שנים אחרי שמרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הורה להקים ישיבה ייעודית לבוגרי החינוך התורני, ולאחר מאמצים מרובים נחנך קמפוס המבנים המרשים והמפואר של ישיבת 'אחינו' במודיעין עילית.

כבר לפני שנים, במהלך ביקור של משלחת אחינו במעונו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל, הוא הורה להם במפתיע להקים ישיבה לבוגרי החינוך התורני. כתלמיד נאמן, הגאון רבי דוד הופשטטר החל לפעול מיד להקמת הישיבה, שבמשך השנים ידעה גלגולים רבים, עד אשר התמקמה במשכנה הקבוע והמפואר במודיעין עילית. עד יומו האחרון ליווה מרן ראש הישיבה את הישיבה וכינה את תלמידיה בחיבה "הילדים שלי".

בשבועות האחרונים התקיים מעמד רב-רושם, בראשות מרנן ורבנן שליט"א בהשתתפות מאות תלמידים והוריהם, לחנוכת המבנים החדשים במודיעין עילית, המתפרשים על פני חמישה דונם ונבנו בפאר הדר שטרם נראה כמותו.

הרב אורי זוהר מגדולי מחזירי התשובה בדורינו שמכיר היטב את הצורך בישיבה כזו הודה בדברים נרגשים לנשיא הארגון על הבית שזוכה ונותן אור לעם ישראל.

במהלך המעמד נשמע המשא המיוחד של חבר מועצגה"ת הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שדיבר על הזכות שתלמידי הישיבה פה זוכים לחדש חידושי תורה ועל הזכות שרק מיוחדים זוכים בו לבנות בית כזה מפואר לכאלו שעתידים לחדש חידושי תורה.

לאחר מכן כובד בשירה וריקודים נשיא הישיבה הגאון ר' דוד הופשטטר ובדבריו תיאר את ימי השמחה שמיני עצרת ושמחת תורה וכהמשך זה השמחה הגדולה בחנוכת הבית לבית הזה שהוא בית של קידוש השם.

שיאו של המעמד כאשר מאות המשתתפים קיבלו בשירה "כי ירבו ימיך ויוסיפו לך שנות חיים" את פני הגאון הגדול רבי דב לנדו שהטריח עצמו ובאופן מיוחד הגיע ליטול חלק בשמחה ובירך את נשיא הארגון את ראש הישיבה והרבנים כשבמרכז דבריו שח במעלתה היחודית של הישיבה שעושה ומכניסה לבחור את ה'רוצה אני'.

"זו ישיבה שמייסדת דורי דורות של יהודים שחשקה נפשם בתורה. הישיבה הזו מעוררת את הכמיהה אצל הנער לזעוק: רוצה אני ללמוד תורה!", אמר הגר"ד לנדא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר