הפלונטר הפוליטי

גנץ לנתניהו: לא תוכל להוביל ממשלה אם יוגש נגדך כתב אישום

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ נאם הערב במליאת הכנסת ואמר לראש הממשלה נתניהו כי: "ברמה המוסרית והאתית והפרקטית לא תוכל להוביל ממשלה אם וכאשר יוגש נגדך כתב אישום" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו (צילום: אלעד מלכה)

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ נאם הערב (ראשון), במסגרת כינוס לזכר ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, במליאת הכנסת ואמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי: "ברמה המוסרית והאתית והפרקטית לא תוכל להוביל ממשלה אם וכאשר יוגש נגדך כתב אישום".

לדבריו: "אזרחי ישראל זקוקים כעת יותר מכל לפיוס לאומי. לממשלה רחבה שכל אזרח יוכל להרגיש ולדעת שהיא עובדת עבורו. ממשלה שכל אזרח יוכל לתת בה את אמונו, גם אם לא יסכים לכל מהלכיה. זו צריכה להיות ממשלה שתובל על ידי הרוב. כן, גם על ידי המפלגה השנייה בגודלה - הליכוד".

"גם לך אדוני יכול וצריך להיות בה חלק", פנה גנץ לנתניהו: "אך ברמה המוסרית והאתית וגם ברמה הפרקטית, לא תוכל להוביל ממשלה אם וכאשר יוגש נגדך כתב אישום".

יו"ר 'כחול לבן' תקף את ראש הממשלה: "מדינת ישראל משותקת, משום שהוחלט להקדים את הבחירות לכנסת ה-21 מסיבות אישיות, ורגע אחרי השבעתה, לפזרה שוב באותן הנסיבות ולגרור אותנו לסיבוב נוסף. מדינת ישראל משותקת לא בשל "פלונטר פוליטי", אלא בשל תהליך משפטי".

גנץ טען שנתניהו משמש בביטחון המדינה לצרכים פוליטיים: "חשבתי שביטחון הינו נושא שמצליח להישאר מעל הפוליטיקה. כפי שזה נראה, במקום ששיקולי הביטחון יכתיבו את ההתנהלות הפוליטית, השיקולים הפוליטיים והאישיים מכתיבים את העשייה הביטחונית".

מ'הליכוד' נמסר בתגובה לנאום גנץ: "נאומו המשתלח של גנץ מוכיח שהוא רוצה ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, ולא ממשלת אחדות".

לאחר נאומו של גנץ, ביקש נתניהו להגיב ואמר: "אני יודע שאני מדבר כאן לא רק בשמי, אלא בשמו של ציבור ענק בעם. אני חושב שמה שקרה כאן היום, חצה את כל הגבולות של הטעם הטוב. מה ששמענו כאן, ולצערי קודם לכן גם בהר הרצל, זה בעצם פריצת הממלכתיות והפיכת יום זיכרון, לישיבה פוליטית בוטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר