פרסום ראשון

נשיא ה'מועצת' במכתב חריף נגד בניה לא חוקית: "גורם בעיות משפטיות"

סוף לבניה פיראטית? נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן בהוראה ברורה לראשי הקהילות והגבאים בירושלים: לסדר את כל ענייני הבנייה רק דרך הנציגים בעירייה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

לאור ריבוי הקהילות בירושלים והמצב שנוצר בשל המצוקה של שנים עברו שבהם הייתה מדיניות מפלה של מתן הקצאות למוסדות התורה של בני עדות המזרח בירושלים, נוצרה בשוליים תופעה של גבאים ונציגי קהילות שהרשו לעצמם להניח קראוונים בלי תיאום עם הנציגות העירונית.

ההתנהלות הזו יצרה מצוקה קשה של הנציגים בעירייה שהתקשו לפעול לטובת כלל הקהילות בירושלים, בשל הצורך לטפל במקרים החוזרים ונשנים של מעשים לא חוקיים.

לאור העובדה שכלל המוסדות שפעלו על פי החוק סבלו מהתנהגותם של אותם יחידים, נכנסו יו"ר ועדת ההקצאות והמשנה לראש עיריית ירושלים חיים כהן ביחד עם יו"ר סיעת בירושלים וסגן ראש העיר צביקה כהן, אל מעונו של חכם שלום כהן על מנת שיורם את הדרך ילכו בה.

לאחר ששמע את דבריו של נציגיו הוציא ראש הישיבה מכתב ברור לכל נציגי הקהילות וגבאי בתי הכנסת בירושלים ובו קרא להם שלא לעשות שום פעולה הקשורה בענייני בנייה בלי תיאום עם הנציגים בעירייה:

"הנה בס"ד בשנים האחרונות הולכים ומתרבים קהילות הקודש לאברכים ובני התורה בכל שכונה בירושלים וקיימת מצוקה גדולה במבנים לבתי הכנסיות ובתי המדרשות. וישנם שמחמת דחקם עושים על דעת עצמם ללא תיאום עם הנציגים בעירייה, דבר שגורם לבעיות משפטיות ועיכובים כפולים ומכופלים להם ולאחרים". כתב ראש הישיבה.

"לכן בכדי שלא תצא תקלה תחת ידי העוסקים בקודש וכל הפעולות בעניינים אלו יעשו בשיתוף עם הנציגים המסורים". הורה הגר"ש.

יו"ר ועדת ההקצאות חיים כהן אמר ל'כיכר השבת': "אני בטוח שלאחר ההוראה הברורה של מרן ראש הישיבה, תפסק התופעה שהסבה נזק עצום למוסדות התורה בירושלים. מי שיעשה דין לעצמו לא יזכה יותר לסיוע מנציגי הציבור בעירייה שכן הוא פשוט חב לאחרים".

עוד אמר כהן: "אנחנו נציגי תנועת ש"ס בעיריית ירושלים בגיבוי של יו"ר התנועה שר הפנים הרב אריה דרעי, עושים הכול בוועדת ההקצאות על מנת לסגור את הפער אבל לא ייתכן שכל פעם הפעולות שלנו ייעצרו בגלל חוסר אחריות של מוסד כזה או אחר'".

יו"ר סיעת ש"ס צביקה כהן אמר ל'כיכר השבת': " עד להוראת מרן ראש הישיבה היו כאלה שיכלו לומר ששגגו במעשיהם. מעתה ברור לכולם שאין שום היתר כלל להניח מבנים או תוספת בנייה בלי תיאום עם הנציגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר