מטעויות לומדים

משפצים את הבית? כך תמנעו מטעויות שאחרים עשו

אם תצליחו לעבור בצורה חלקה את שיפוץ הבית, זו יכולה להיות אחת ההשקעות המתגמלות ביותר שתעשו בחייכם. אז לפני כן, קחו בחשבון את טעויות השיפוץ הפופולריות ביותר שיש להימנע מהן (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ביצוע שיפוץ בבית יכול להיות, במילה אחת, טראומטי. ראשית, זו השקעה: על פי חברת "הום אדווייזר", שיפוץ מטבח - השיפוץ הביתי הנפוץ ביותר בארה"ב - עולה בממוצע כ-80,000 ש"ח ואפילו שיפוץ בקנה מידה קטן יותר, כמו חדר אמבטיה, נע בסביבות 50,000 ש"ח. מעבר לכך, יש את המשימה המסובכת של ניהול כוח אדם שיכולה להיות מורכבת ממעצבים, אדריכלים, קבלנים ומחלקות משנה לפרויקט שבו יתכן ואין לכם שום מומחיות טכניות.

עם זאת, אם תצליחו לעבור בצורה חלקה את השיפוץ, זו יכולה להיות אחת ההשקעות המתגמלות ביותר שתעשו בחייכם. אז לפני שאתם מחדשים את ביתכם, מהמסד ועד הטפחות, קחו בחשבון את רשימת טעויות השיפוץ הפופולריות ביותר שיש להימנע מהן ואיך לטפל בהן:

1. האצת העבודה

שמעתם מחברים שאפשר לחדש בית שלם בתוכנית מיוחדת של שבוע אחד בלבד? לאט לאט, אנשים. אתם צריכים לקחת את הזמן לתכנן את השיפוץ שלכם כיאות, לבצע כל שלב ביסודיות ולתת יחס לדברים בלתי צפויים.

"אתם צריכים להבין את גודל התמונה", אומר דן דיקלריקו, מומחה שיפוצים, שמציין כי הקצאת חלון של שלושה עד שישה חודשים אינו מספיק לפרויקט גדול. בניה בכמות זמן מספיקה - וגיבויה עם מספר שבועות נוספים - תיתן לכם מקום לתכנן את הפרויקט שלכם כראוי, להרכיב צוות ולעבוד עם פחות לחץ.

2. זניחת משמעות הדינמיקה בין הצוות

אם כבר מדברים על הרכבת צוות: בהתאם לשיפוץ עצמו, הוא עשוי לכלול אדריכל, מעצב מומחה (כמו מעצב מטבח או אמבטיה), קבלן ועוד.

דיקלריקו ממליץ לכם להפגיש את כל האנשים האלה יחדיו, מוקדם ככל האפשר. "לעתים קרובות אנשים מבצעים את הטעות בעבודה עם האדריכל ובהתחלת הבניה, לפני שהם מתייעצים עם הקבלן ואז הם מבינים שהפרויקט חורג מהתקציב שלהם", הוא אומר. ככל שתקדימו להרכיב את הצוות ולגרום לו לעבוד בשיתוף, כך תוכלו למזער או לחסל את הסיכון לבעיות שיצוצו מאוחר יותר.

3. התעלמות מתחושת הבטן

בנימה זו, עשו שיעורי בית וראיינו קבלנים מרובים ובעלי מקצוע אחרים, בזמן שאתם מרכיבים את הצוות. הם עשויים לקיים יחסי עבודה טובים עם אנשים שהם יכולים להמליץ ​​לכם עליהם, אך דיקלריקו מדגיש כי עליכם לפגוש את הקבלנים באופן אישי ולשוחח עם לפחות שלושה עד חמישה אנשים לפני שתתחייבו על משהו.

"כל מפגש הולך להיות שיעור; תלמדו על הפרויקט ועל עצמכם. אבל הקשיבו ללב שלכם!", הוא אומר. אם אתם מרגישים שהפגישה הראשונית הזו נראתה מהירה מדי, או שהם היו לא אדיבים או מתנשאים, הרגשות האלה ילכו ויתעצמו במהלך השיפוץ עצמו. פשוט המשיכו הלאה.

4. תקשורת

תקשורת היא המפתח: עם כוח העבודה שלכם, בין הצוות - וגם עם בן הזוג. "הפרויקט יכול להפוך לסוג של בד ריק לכל בעיה הקיימת במערכת היחסים", מזהיר דיקלריקו. "היכנסו אליו בעיניים פקוחות לרווחה!".

אם יש לכם קשר חזק עם הקבלן שלכם, אותו אדם יכול לעזור לכם ולבן הזוג שלכם להתגבר על חילוקי דעות. חשוב גם לקבוע עם הקבלן שלכם כיצד לתקשר בצורה הטובה ביותר. "בין אם זה בטקסט, בטלפון או בדוא"ל פעם בשבוע, אתם רוצים להשיג אותו בקלות, ברגע שהעבודה תצא לדרך", אומר דיקלריקו.

5. חושבים שאתם יודעים הכי טוב

"מגזינים למיניהם, אינסטגרם ופינטרסט נהדרים כמקורות השראה, אך לא כמקורות לקבלת מידע", אומר דיקלריקו. אם אתם צופים בתכניות לשיפור הבית, זכרו שהם רק מראים בה חלק מהפרויקט. באופן דומה, יתכן שתרצו לקנות אריחים או מנורות באינטרנט, אבל "יש הבדל גדול בין בחירת דברים שאתם אוהבים ובין בחירת פריטים שמתאימים לכם לבית", הוא אומר.

גיוס מעצב מקצועי שינחה את בחירותיכם עשוי לעלות בין 5 ל-20 אחוזים מהתקציב הכולל שלכם, אך כדאי לוודא שאתם מקבלים עיצוב באיכות טובה ושכל האלמנטים יתפקדו באמת ביחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר