'בהמשך - בכיתה ז'?'

הרישום לישיבות 'התפוצץ'; הנערים והוריהם בלחץ שיא

אסיפה מיוחדת שכינס אחד מרבניה של מודיעין עילית לא הועילה, ואחרי הגישושים השקטים שהחלו בנושא הרישום לישיבות לצעירים, כפי שדווח ב'כיכר', כעת הוא הפך לעובדה מוגמרת (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

חסרונו של ראב"ד מודיעין עילית הגרש"ז אולמן זצ"ל, שנפטר לאחרונה, מורגש כעת במיוחד: אף רב לא הצליח השנה לעצור, כפי שהוא עשה בחייו, את הרישום המוקדם-מאוד לישיבות לצעירים בעיר מודיעין עילית; הוא 'התפוצץ' היום באופן רשמי.

כזכור, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', כבר אתמול החלו גישושים בנושא, ונוצר חשש בקרב ההורים מכך שהרישום ייסגר ללא ידיעתם, ובנם יישאר מחוץ לתמונה.

הבוקר כאמור מתברר כי זה אכן מה שקורה בשטח, כאשר חלק הילדים - שרק לפני כחודשיים עלו לכיתה ח' - כבר רשומים בישיבות.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הרב אפרים רוטשילד, אחד מרבני העיר, כינס בסוף השבוע האחרון את ראשי הישיבות והפציר בהם שלא להתחיל ברישום, בגלל הרפיון הגדול שהדבר יוצר בלימוד התורה בחיידרים, כמו גם העוול הגדול הנגרם לבחורים החלשים יותר.

הגר"א רוטשילד (צילום: אחוות תורה)

'כיכר השבת' שוחח עם כמה הורים, והם מאשרים כי בניהם הלומדים בכיתות ח' בתלמודי תורה שונים כבר רשומים בישיבות קטנות נחשבות בעיר.

אחד ההורים מתאר: "התקשרתי בעצמי לראש ישיבה מסוים וביקשתי להירשם, ותוך כדי שהוא מטפל בבקשה שלי הוא מעדכן אותי, כבדרך אגב, שהשיעור לשנה הבאה כבר כמעט סגור".

"זו ההגדרה המדויקת", הוא מוסיף: "הרישום לא התפוצץ; הרישום כמעט סגור".

ברקע לרישום המוקדם עומדת העובדה, כי ישנה תחרות קשה בין עשרים הישיבות בעיר מי יקבל את הנערים הטובים ביותר. בשל כך, בישיבות מחליטים כבר בשלב מוקדם מאוד את מי מהילדים הם רוצים, ולאחר מכן פונים 'בשקט' להוריהם. מכאן, הדרך לפיצוץ רשמי כמובן קצרה ביותר.

אחד ההורים מסכם ל'כיכר השבת' בדאגה: "עוד יגיע יום שכבר בכיתה ז' בחורים יירשמו לישיבה קטנה... לאן הגענו?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר