'להשעות את השוטר'

נער חרדי שנזרק בין שוטרים ונחנק, יזכה לפיצוי מהמדינה

מפגין צעיר שהשתתף בהפגנה של 'הפלג' יצא ממנה מצולק, לאחר שנזרק בין ידי השוטרים ואף נחנק ע"י אחד מהם. כעת, אישר בית המשפט הסכם פשרה לפיו הוא יפוצה כספית (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
תיעוד האלימות המשטרתית (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

צעיר חרדי שנזרק בין ידי השוטרים, כשהפגין עם חבריו בבני ברק, יזכה לפיצוי בסך 17,000 שקל - כך קבע לאחרונה בית המשפט, שאישר הסכם פשרה אליו הגיעו הצדדים.

האירוע התרחש ב-20 לנובמבר 2017, במהלך הפגנה של 'הפלג' בבני ברק, כאשר שוטרים דחפו את המפגין שוב ושוב, ואחד מהם אף חנק אותו.

השוטרים, כפי שניתן לצפות בתיעוד, נגשו לנער חרדי שעמד במקום והחלו לדחוף אותו. שוטר אחד אף נראה "מנער" את הנער וזורק אותו לעבר שוטר אחר, השני זורק אותו לשלישי והשלישי חונק אותו ללא כל סיבה - עד שקצין משטרה שהיה בסמוך עצר את השוטר השלישי מלהמשיך ולתקוף.

הנער הגיש לבית משפט השלום בירושלים, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, תביעת נזיקין בגין מה שעולל לו, והשופטת עדי בר טל הציעה למדינה להגיע לפשרה לנוכח התמונות החמורות.

לאחרונה הוסכם כאמור בין הצדדים כי המשטרה תפצה את הנער בסכום של 17,000 שקל, ובית המשפט נתן לזה תוקף של פסק דין.

"חייבים לעצור את אלימות המשטרה", אומר ביום (שני) עו"ד בן גביר. "היום זה נגד חרדים, אתמול נגד מתיישבים ומחר כנגד כל אחד ואחד. התופעה ששוטרים מנצלים את הסמכות שלהם, מכים בחור ללא כל סיבה ונימוק ובמקרה הזה ממש הופכים אותו ל'כדור משחק' בידיהם, ראויה לכל גינוי".

אך הוא לא מסתפק בזאת. כעת דורש עורך הדין, בשם הנער, להשעות את השוטר החונק מתפקידו במשטרת ישראל.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במהלך הפגנות של סרבני גיוס בבני ברק, הפרו המפגינים את הסדר הציבורי, תוך סיכון חיי אדם ויתר משתמשי הדרך. משטרת ישראל, האמונה על שמירת הסדר הציבורי ושמירה על בטחון הציבור פעלה להשבת הסדר על כנו".

"בנסיבות המקרה, ובמכלול השיקולים בתיק זה, הוחלט לפנים משורת הדין ומבלי להודות בטענה מטענות התובע, לחתום על הסכם פשרה שיביא לסילוק סופי ומוחלט של טענות התובע כלפי המשטרה. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר הפרות סדר ופגיעה לא מידתית בשגרת החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר