"חוד וחרב"

שנה לתקרית בחאן יונס: חמאס בסרטון חדש

בסרטון, שהופק על ידי הזרוע הצבאית של חמאס, נטען כי נראה רגע פינוי ההרוג והפצוע הישראלים לתוך הרכב, ובריחת הכוחות מהאזור, כלשון ארגון הטרור העזתי • צפו (אקטואליה)

(צילום: הזרוע הצבאית של חמאס)

הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה היום (שני) סרטון שהפיקה לציון שנה לתקרית בחאן יונס, בו נראה לטענת הארגון רגע פינוי הנפגעים הישראלים מהזירה.

בתקרית נהרג סא"ל מ', ואשתו קיבלה בשמו את צל"ש הרמטכ"ל על פעילותו במבצע בו פעל עם צוותו, בשטח אויב, בנחישות, בקור רוח ובאומץ, להגנה על חבריו מתוך יוזמה וחתירה למגע, ועל שנטל תפקיד קדמי בהשתלטות על האויב ופעל בתושייה לקידום ההשתלטות. בשמו, קיבלו את הצל"ש הוריו, אלמנתו וילדיו.

"זהו מקרה יוצא דופן של גבורה בולטת", ציין הרמטכ"ל. "אני מכיר את מ' עוד מהימים שהיה קצין צעיר בחטיבה 35. לצד הכישורים הרבים שלו הוא היה איש צנוע, איש שתוכו כברו, איש של אמת, איש שידעת שמה שאתה רואה זה מה שיש".

לדברי הרמטכ"ל, הפעילות בה נהרג היא חלק מאירוע שיכול היה להסתיים באופן הרבה הרבה יותר חמור. "הוא קיבל החלטה שבעזרתה הצליח ליצור את התנאים כדי שלא נתדרדר למשבר בעל השלכות אסטרטגיות".

בזמן התקרית, במהלכו נהרגו שבעה מחבלים, בהם גם בכיר בזרוע הצבאית של חמאס., צוות מסוק סער של טייסת 118 ("דורסי הלילה"), ובתוכו אנשי יחידת החילוץ בהיטס 669, איתר את הכוח המיוחד ונחת בקרבתו באזור הלחימה תחת אש, במרחק קצר מאיתורי אויב ידועים, כדי לפנות את הכוח ולהעניק טיפול רפואי.

בעליית הכוח למסוק, קשה היה לקבוע בוודאות שכלל הלוחמים היו בבטן המסוק והיה צורך לוודא כי אף לוחם לא נותר על הקרקע. למרות הסיכון הכרוך בכך, נשאר הצוות על הקרקע מספר דקות בתנאי אי-ודאות ותוך סיכון, על מנת לוודא שכלל הלוחמים עלו על המסוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר