בורו לחצרות החסידים

אייכלר: "רוב יהדות ארצות הברית הולכת ונכחדת"

ח"כ ישראל אייכלר התייחס, במליאת הכנסת, לנושא חילולי השבת והניסיון של גורמים פוליטיים להפר את הסטטוס קוו: "בואו לחצרות החסידים ותראו כי השבת היא מתנה" (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90. וידאו: ערוץ כנסת)

ח"כ ישראל אייכלר התייחס היום (שני), בדיון במליאת הכנסת, לנושא חילולי השבת והניסיון של גורמים פוליטיים להפר את הסטטוס קוו: "בואו לחצרות החסידים ותראו כי השבת היא מתנה טובה".

לדברי אייכלר: "אחד התירוצים במלחמה הפוליטית שמשתקת את המדינה הוא הסטטוס קוו על חילולי השבת. יש מרוץ בעיריות מי ירמוס את השבת בגלגלי האוטובוסים ו'ישחרר' את עם ישראל מן הברית שכרת עמו הקדוש ברוך הוא.

"'ושמרו בני ישראל את השבת לדורותם ברית עולם', כך אמר הקדוש ברוך הוא ולא הדתיים ולא החרדיים. לא אנחנו קבענו מהי השבת. אף אחד לא עושה לנו טובה שהוא זוכה למתנה טובה ושבת שמה. הוא מקבל מתנה לעצמו. כמו שאמר הקדוש ברוך הוא למשה 'יש לי מתנה טובה בבית גנזיי ושבת שמה לך והודיעם'.

"אנחנו רק מודיעים לעם ישראל שמי ששומר את השבת כהלכתה, הוא אדם מאושר. בואו לחצרות החסידים, לקהילות החרדיות, ליישובים הדתיים, ותראו איזה אושר השבת משרה על האדם, המשפחה, הקהילה והחברה. כל העולם הנאור התקנא ביום המנוחה השבועי, לפועל, לעובד ולסוחר"..

לדבריו: "רוב יהדות ארצות הברית, הולכת ונכחדת בהתבוללות טראגית, בגלל שאבותיהם נאלצו לעבוד בשבת. המעסיקים פיטרו אותם, לאחר שלא באו לעבוד בשבת. לא קיבלו שומרי שבת לעבודה. כך הם הפכו לעבדים מרצון. התוצאה היא טראגית לדורות".

"כמו שאי אפשר לומר על שלג שהוא חמסין", הוסיף אייכלר: "כך אי אפשר לומר על חילולי שבת שהם עונג שבת. בואו ותקבלו את מתנת השבת. צר לנו על אלו שלא זוכים לראות באור השבת.

"איננו כופים ואיננו רוצים שיעשו בשבילנו כלום. בסך הכול אנחנו באים בשפה רכה, ברורה ונעימה ומציעים לכולם: הביטו וראו את יקרת מעלת השבת, בואו וראו את החשיבות שלה לחיי האדם, לחיי המשפחה, ולאנושות כולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר