בשדולת השבת • צפו

לרבה של ירושלים, הרב אריה שטרן - יש פתרון לחילול השבת

בכנס מיוחד למען השבת, שהתקיים היום בכנסת, דיבר רבה של ירושלים, הגאון רבי אריה שטרן, על איך אפשר לשמור יותר על חשיבות השבת במרחב החילוני ונתן כמה הצעות. צפו (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב שטרן (צילום: פלאש 90)

בכינוס מיוחד של 'שדולת השבת', שהתקיים היום (שני), בכנסת דיבר רבה של ירושלים, הגאוןר אריה שטרן והעלה כמה נקודות מעניינות איך אפשר לשמור יותר על קדושת השבת במדינת ישראל.

בכינוס, מטעם "שדולת השבת", שיזם חבר הכנסת, מוטי יוגב, השתתפו חברי הכנסת מכל הסיעות והמגזרים. שדיברו והרחיבו על קדושת השבת.

בדבריו אמר הרב שטרן, "כי אנו חייבים להבטיח את הזהות היהודית של המדינה - זהו אתגר מספר אחד שלנו בתקופה הטעונה הזאת.

"במסגרת זו יש לשמירת השבת במרחב הציבורי תפקיד מרכזי, וצריך לציין שאין כאן ענין מבחינת הרצון שלא לפגוע ברגשות של הציבור הדתי, אבל יש כאן אינטרס ברור של המדינה כפי שהבינו מנהיגי המדינה בזמן הקמתה, למרות שלא היו ידועים כשומרי שבת".

"באופן ספיציפי", אמר הרב שטרן, "צריך להדגיש את הצורך להימנע מעבודות בפרויקטים ציבורים, ובעניין זה יש לזכור שכולנו שותפים בעבודות, והרי זה בכפיה אנטי דתית כנגד שומרי השבת".

כדי שזה לא יהיה בכפייה, הרב שטרן נתן פתרון, "הסכמה נוספת צריכה להיות על כך שאין מכריחים עובדים לעבוד בשבת ולכן יש להמנע מפתיחת מרכולים, ממשחקי כדורגל מקצועיים, מתחבורה ועוד ועוד".

בסיום דבריו הבהיר הרב שטרן את 2 הכללים החשובים שמנחים אותו בפעילות השבת בעיר ירושלים: 1. מי שהמדינה יקרה לו צריך שתהא השבת יקרה לו. 2. יותר ממה ששמרו ישראל את השבת, שמרה השבת על ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר