נערכים לקרב

צה"ל חיסל בכיר בג'יהאד; עשרות אזעקות בגוש דן והדרום

בשעה 04:00 בבוקר צה"ל חיסל מפקד בכיר בג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה • עשרות רקטות נורו לעבר הדרום, השפלה, גוש דן ומודיעין • ארגוני הטרור: לאחר ההלוויה נגביר את הירי (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בחשוון תש"פ | 12.11.19
המבנה שהותקף הלילה ברצועה (צילום: רשתות חברתיות - עזה ודוברות המשטרה)

הסלמה דרמטית בדרום: בפעילות משותפת של צה"ל ושירות הביטחון הכללי נתקף לפנות בוקר (שלישי) מבנה בו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האיסלמי הפלסטיני ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא. פעולה זו אושרה על-ידי ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו. שעה קלה לאחר מכן החלו להישמע אזעקות ביישובי הדרום ובגוש דן.

דיווח מתעדכן

13:28: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל תקף מספר פעילים המשויכים למערך ירי הרקטות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, במהלך הכנה לשיגור רקטות.

13:05: דובר צה"ל בהודעה חריגה: "בשעות האחרונות הופצו הודעות שקריות בהן נמסרות הוראות לציבור בשם צה״ל. נבקשכם לגלות אחריות ולהימנע מהעברת כל דיווח לא רשמי ולא אחראי שלא נמסר כהודעה רשמית מצה"ל".

12:45: מטח נוסף בעוטף עזה

12:35: חבלני משטרת ישראל מטפלים ברגעים אלו בזירת נפילה בשטח פתוח סמוך לכביש 4 אשקלון. בעקבות דיווח שהתקבל, הוזעקו כוחות משטרה לזירת הנפילה בשטח פתוח (ללא נפגעים). חבלני המשטרה פועלים במקום להסרת הסיכון.

12:30: שר הביטחון, נפתלי בנט, נכנס באופן רשמי לתפקידו בשעה 11:00. השר נועד אמש עם הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ועם ראש השב"כ, נדב ארגמן, וקיבל מהם סקירות ועדכונים ביחס למבצע המתוכנן.

12:14: הסתיימה ישיבת הקבינט בקריה בתל אביב, מיד הצהרות רה"מ והרמטכ"ל.

12:10: דובר צה"ל מוסר כי בשעה זו החל צה"ל לתקוף יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך.

11:46: מטח רקטות לעבר ישובי העוטף.

11:23: דיון הקבינט נמשך. הצהרת ראש הממשלה והרמטכ"ל נדחתה לשעה 12:00.

11:16: דיווח נוסף מהרצועה: צה"ל תקף בית בעזה.

11:10: צה"ל מאשר: "כלי טיס של צה"ל שני פעילים ממערך ירי תלול המסלול של ארגון הטרור גא"פ בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה לטובת הסרת איום מיידי, זוהתה פגיעה".

11:00: מטח ירי לעבר ישובי עוטף הרצועה.

10:58: דיווח ברצועת עזה; כלי טייס ישראלי חיסל מהאוויר שני מחבלים שרבו על אופנוע.

10:31: אזעקות צבע אדום בעוטף עזה.

10:30: מתחילת ההסלמה הבוקר ועד עכשיו, העניקו חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפול רפואי ל-29 בני אדם, בהם נפגע אחד מרסיסים (גבר כבן 35, במועצה האזורית באר טוביה), 15 נפגעים כתוצאה מחבלות בדרך למרחב המוגן ו-13 נפגעי חרדה.

10:17: בית החולים ברזילי מעדכן, כי עד כה הגיעו אליו 15 נפגעים - 9 במצב קל, 6 חרדה.

10:16: מטח רקטות לראשונה גם לאזור מודיעין. יירוט מוצלח ככל הנראה, גם מעל אשדוד.

09:50: בהנחיית גורמי הביטחון, הופסקה באופן זמני תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון. נוסעים מ/אל באר שבע יעשו שימוש בקו המזרחי, העובר דרך תחנות לוד, להבים רהט וקריית גת.

09:45: מדובר צה"ל נמסר כי לאור הערכת מצב מחודשת באזורים השפלה, דן וירקון ניתן לצאת לעבודה במידה וקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו על-פי זמן ההתגוננות.

09:45: כוחות משטרה הוזעקו אל צומת גן יבנה (כביש 4) בעקבות נפילת רקטה. מדיווח ראשוני, כתוצאה מהנפילה ישנו פצוע שמטופל ע"י גורמי הרפואה (ככל הנראה במצב קל) וכמו כן נגרם נזק לכלי רכב במקום.

09:25: מדובר צה"ל נמסר כי החל מהבוקר ועד לשעה 9:10 זוהו כ-50 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו כ-20 שיגורים.

יירוט של אחת הרקטות שנראה מעל שמי בני ברק

09:15: דיווח ראשוני: הופעלו התרעות בערים חולון, בת ים, אשקלון, ראשון לציון ובמרחב עוטף עזה. הפרטים בבדיקה.

08:53: הג'יהאד האיסלמי מאיים: נרחיב את הירי לעבר ירושלים.

08:52: מטח לעבר נתיבות. אחת הרקטות פגעה ישירות בבית מגורים וגרמה לו נזק רק, אך אין נפגעים.

08:40: הודעת הנהלת בתי הדין; "בהתאם להוראות פיקוד בעורף הנחה נשיא בית הדין הגר״ד לאו כי כלל הדיונים בבתי הדין הרבניים באזורים שנקבעו מבוטלים בהתאם להוראות פיקוד העורף. הדיינים הונחו כי בקשות לסעדים דחופים ייענו באופן פרטני לפי הצורך".

08:35: מטח כבד לעבר לכיש.

08:30: ממשרד החינוך נמסר: "אנו מתנהלים החל מהבוקר בנוהל חירום מתגלגל; פתחנו חדרי מצב בדרום, בתל ובירושלים, ומגיבים בהתאם להתפתחויות ולהנחיות פיקוד העורף. נכון לשעה זו, ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, לא יתקיימו הבוקר לימודים בגוש דן ועד גבול השרון, בשפלה ובדרום.

עוד נמסר כי כל הטיולים בוטלו, "ייתכן שמדובר באירוע קצר מועד, וייתכן ששגרת החירום תימשך ימים. החל מרגע זה, כל אירוע חינוכי, כל הסעות תלמידים, או כל יציאה מתוך המרחב, תתאפשר אך ורק בתיאום מול גורמי הביטחון וחדר מצב טיולים", נמסר בהודעת המשרד.

08:12: אזעקה באשדוד, יבנה ומושבים סמוכים.

08:10: מטוסי קרב של חיל האוויר החלו לתקוף ברצועת עזה.

08:04: תושבי בני ברק מדווחים על קולות נפץ בעקבות הירי לעבר גוש דן.

08:00: אזעקות בתל אביב, ראשון לציון וחולון.

07:40: ירי מטחים לעבר עוטף עזה.

07:29: אזעקות באשדוד ובעוטף עזה.

07:28: פיקוד העורף מודיע כי הלימודים בכל גוש דן ודרומה מבוטלים; מקומות העבודה יושבתו.

07:25: הלימודים בתל אביב בוטלו.

07:20: רקטה נפלה בחצר בית בשדרות, ב"ה אין נפגעים.

07:15: הלימודים בראשון לציון בוטלו.

07:12: יירוט רקטות בראשון לציון.

07:10: תושבים בתל אביב מדווחים על שמיעת הדי פיצוצים.

07:08: אזעקות בגוש דן. אזעקת עולה ויורדת נשמעה בחולון וראשון לציון.

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר בתדרוך לכלי התקשורת כי צה"ל נערך למספר ימי קרב ברצועת עזה: "נחנו צופים ורואים תגובה רקטית גדולה של הגא״פ. באהה היה גורם בלתי מרוסן שפעל רוב הפעמים על דעתו שלו ונגד כל האינטרסים האזוריים. אנחנו שולחים הבוקר מסר לרצועה שאנחנו לא מעוניינם בהסלמה רחבה אבל לא נאפשר פגיעה בתושבי הדרום".

"יש חשש שחמאס יצטרף לתגובה של הגא״פ ואנחנו נערכים גם לזה", הוסיף דובר צה"ל.

לדבריו: "צה"ל ערוך למספר ימי קרב כולל תרחישי הידרדרות של הרחבת ירי גם למרכז הארץ. נערכנו באופן שקט כדי להיות מוכנים לאירוע הזה. הערכות הן כי לגא״פ יש יכולת לשגר טילים גם לגוש דן".

באשר ליעד שחוסל, הסביר דובר צה"ל: "הוא אהב לקדם ירי רקטי סביב השעה 21:00. הוא היה פצצה מתקתקת והוא תכנן לבצע ירי רקטי בימים הקרובים, תכנן פיגועי צליפה לימים הקרובים ושיגורי רחפנים. ראינו את זה בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר