בני ברק נערכת

הלימודים בגוש דן בוטלו: אלו הוראות הצבא

דובר צה"ל הודיע כי בשל חיסול בכיר הג'יהאד האיסלמי והתגובה הצפויה של ארגוני הטרור בעזה, הלימודים ביגוש דן והדרום לא יתקיימו • אלו ההוראות של מערכת הביטחון (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: צילום: פלאש 90)

לאור הערכת המצב שהתקיימה הבוקר (שלישי) בעקבות חיסול הג'יאהד האיסלמי , בהאא' אבו-אלעט, הוחלט בצה"ל על חסימות אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. כמו כן, הלימודים ביישובי הדרום וגוש דן לא יתקיימו.

מדובר בהחלטה חריגה של פיקוד העורף לבטל את הלימודים בכל גוש דן ודרומה. כך גם את העבודה, למעט מקום עבודה חיוני.

ההחלטה הגיעה לאחר ירי לגוש דן ויירוטים מעל העיר ראשון לציון. מוקדם יותר אמר דובר צה"ל כי: "צה"ל ערוך למספר ימי קרב כולל תרחישי הידרדרות של הרחבת ירי גם למרכז הארץ. נערכנו באופן שקט כדי להיות מוכנים לאירוע הזה. הערכות הן כי לגא"פ יש יכולת לשגר טילים גם לגוש דן".

מדוברות עיריית בני ברק נמסר: "בעקבות עדכון הנחיות פיקוד העורף על ביטול לימודים ברשויות של מחוז דן, הלימודים בכלל מוסדות החינוך בעיר לא יתקיימו. כמו כן ניתנה ההנחיה לפתיחת המקלטים ברחבי העיר".

האזורים והצירים שייחסמו הינם כלל צירי הגישה החקלאיים מערבית לכביש 232, וייסגרו גם הצירים הבאים לשני הכיוונים:

כביש מס׳ 4 - מצומת זיקים ועד צומת נתיב העשרה. כביש מס׳ 34 - מצומת יד מרדכי ועד כביש הגישה לקיבוץ ארז.

כביש מס׳ 232 - מצומת מפלסים ועד לצומת כפר עזה.

כמו כן, תיאסר כניסה לגבעת 'קובי' בשדרות, אנדרטת ״החץ השחור״, גבעת הפעמונים ע״ש אסף סיבוני ז״ל, גבעת נזמית, וגבעת 'הפרש הבודד'.

הנחיות פיקוד העורף

בנוסף, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים, ועצירת תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון לשדרות. בצה"ל הדגישו כי אין לעצור בשולי הכביש במהלך הנסיעות באזור העוטף מטעמי ביטחון אישי.

כמו כן,המשטרה מבקשת הבוקר לרענן את הנחיות הבטיחות לציבור:

- בכל מקרה של אזעקה, יש להישמע ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף.

- חל איסור להתקרב לזירת אירוע. יש להשאיר את הטיפול בזירה לחבלני משטרת ישראל המיומנים וכוחות החירום וההצלה.

- בכל מציאת פריט חשוד, לרבות חלקי יירוט ו/או רקטה, יש להתרחק מהמקום, להרחיק סקרנים, לחייג 100 ולהזעיק את משטרת ישראל למקום.

- הישמעות להנחיות אלו, מצילה חיים!

מעיריית שדרות נמסר: "עיריית שדרות סיימה לפני זמן קצר הערכת מצב בראשות ראש העיר, אלון דוידי. כלל ראשי המכלולים הגיעו למרכז ההפעלה ושמעו על שינוי הנחיות המיגון למדרג 7, ביטול הלימודים והשוק ושהייה בסמוך למרחבים מוגנים.

"בנוסף, הנחה ראש העיר את כלל הצוותים להיות ערוכים לימי לחימה ממושכים. העירייה בקשר מתמיד עם הצבא וערוכה לכל התרחישים. המוקד העירוני ומרכז חוסן זמינים עבור התושבים לכל סיוע וצורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר