מיהו אבו-אלעטא?

"פצצה מתקתקת"; הפיגועים שהוציא הבכיר שחוסל בעזה

בכיר מפקדי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא, חוסל במיטתו, באמצע הלילה, בצעד שהביא להסלמה ביטחונית • מי היה הטרוריסט הבכיר? • צפו בסיקור המיוחד (ביטחון)

(צילום: דובר צה"ל)

בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הותקף הלילה (שלישי) מבנה שבו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא - מה שהוביל להסלמה הביטחונית מאז שעות הבוקר המוקדמות.

מיהו אבו-אלעטא? בצה"ל מסבירים היום כי הוא היה פעיל בארגון הטרור מסוף שנות ה-90 ומאז מילא שורת תפקידים צבאיים ופוליטיים.

בשנת 2007 עבר הכשרה בסוריה ששיפרה את ידיעותיו וניסיונו המבצעי. משנת 2008 שימש כמח"ט העיר עזה. ולאחרונה שימש גם כמפקד המרחב הצפוני – אחד משני התפקידים הבכירים בזרוע הצבאית של הג'יהאד ברצועה.

בין היתר היה מופקד על ייצור עצמי של אמצעי הלחימה בגא"פ, בדגש על רקטות מדגמים איראניים. בתקופה האחרונה הוביל אבו-אלעטא באופן ישיר פיגועים וניסיונות לפגע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל באמצעות ירי רקטי, ירי צליפה שיגור רחפנים ועוד.

אבו אלעטא קידם גם בימים האחרונים מוכנות למימוש מיידי של פיגועים במתווים שונים ובהם פיגועי צליפה, ירי צליפה, שיגור רחפנים, ירי רקטי לטווחים שונים ועוד. אבו- אלעטא ידוע כגורם אלים ובלתי-מרוסן שפעל באופן מתמשך נגד האינטרסים האזוריים.

"הבוקר בשעה 04:00 על השעון, סיכל צה"ל בשיתוף שב"כ באמצעות תקיפת קרב מהאוויר את בהאא' אבו אלעטא", ציין דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן. "מפקד צבאי בכיר ברצועת עזה, שכונה 'מח"ט צפונית', אך השפעתו הצבאית היא על הרצועה כולה ולא רק בחלקה הצפוני".

"הבכיר היה מבחינתנו פצצה מתקתקת", הבהיר דובר צה"ל, "ותכנן לקדם בימים הקרובים ירי רקטי קונקרטי לעבר מרחב העוטף, להוציא לפועל פיגועי צליפה וחדירה באמצעות אימון חוליות ולשגר רחפנים לשטח ישראל - ובכך לפגוע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל".

פעולת הסיכול שבוצעה בשיתוף פעולה של צה"ל ושירות הביטחון הכללי, על בסיס מודיעין מדויק ויכולות מבצעיות גבוהות, מהווה מהלך מנע ממוקד ונקודתי להסרת איום ממשי של ארגון הגא"פ. "מדובר בפעולה כירורגית, צה"ל רוצה לשמר זאת באופן הזה, קרי לא להרחיב את הפעולה מעבר לכך - אלא אם הצד השני יינקט בפעולות כאלה", הדגיש תא"ל זילברמן.

עוד הוסיף כי צה"ל אינו מעוניין בהסלמה רחבה, אך ערוך להמשיך ולפעול נגד מי שינסה לפגוע בביטחון ישראל: "בהאא' היה גורם בלתי מרוסן שפעל ברוב הפעמים על דעתו שלו, המנוגדת לאינטרסים האזוריים. אנחנו ערוכים לכל הידרדרות במעטפת הגנה אווירית מתוגברת, גם במרכז הארץ, ונעשה הכול כדי לבדל את האירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר