ההסלמה בדרום • עדכונים

כ-200 רקטות שוגרו; פיקוד העורף: מחר - לימודים בגוש דן

מאז חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהאא אבו אל-עטא, שוגרו לעבר ישראל כ-200 רקטות, חלקן יורטו על ידי מערכת 'כיפת ברזל'. צה"ל תוקף מהאוויר, ובפיקוד העורף החליטו להקל בהנחיות (ארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בחשוון תש"פ | 12.11.19
(צילום: Hassan Jedi/Flash90)

החל משעות הבוקר, לאחר חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא ברצועת עזה, ועד לשעה 19:00 בערב (שלישי) זוהו כ-190 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כך עדכן דובר צה"ל.

עדכונים שוטפים:

00:37 - דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו כלי טיס של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו עמדות שיגור רקטות תת-קרקעיות ועמדת שיגור עילית, תשתית טרור תת-קרקעית וחמ"לים צבאיים של הארגון.

כמו כן, מוקדם יותר הערב, כלי טיס של צה"ל תקף שלושה פעילי טרור בצפון רצועת עזה לאחר ששיגרו רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל. זוהתה פגיעה.

23:25 - בערים בני ברק, אלעד ותל אביב הודיעו כי הלימודים מחר יתקיימו כרגיל.

23:15 - ממשרד החינוך נמסר כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף הלימודים בגוש דן, תל אביב וירקון יתקיימו כסדרם. עם זאת, הלימודים במקומות אלה לא יתקיימו במבנים יבילים. לא יתקיימו לימודים בטווח של 0-40 ק"מ.

23:05 - בעיריית פתח תקווה הודיעו כי בהוראת מערכת הביטחון מחר יתקיימו לימודים כרגיל.

23:00 - בפיקוד העורף מעדכנים כי מחר ניתן לקיים לימודים מרחובות צפונה, באזור גוש דן, בירקון ובשפלה. לעומת זאת, בלכיש, בעוטף עזה, בדרום השפלה, ובמערב ומרכז הנגב - לא יתקיימו לימודים.

22:53 - מדוברות אשכול דווח כי במטח האחרון לא נרשמו נפילות בשטחי היישובים. אזרחים דיווחו על מספר יירוטים.

22:50 - ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המל"ל ובכירי מערכת הביטחון, בקריה בת"א.

הערכת המצב הביטחונית (צילום:איתי בית-און / לע"מ)

22:48 - אזעקות ביישובי עוטף עזה - כפר עזה, נחל עוז, סעד.

22:29 - אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים שדה ניצן, ניר יצחק, סופה, חולית, פרי גן.

22:22 - דובר צה"ל: "בשעה זו תוקף צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון הטרור גא"פ ברצועת עזה".

הערכת המצב הביטחונית (צילום: חיים צח, לע"מ)

21:55 - בעיריית פתח תקווה החליטו שלא לקיים מחר לימודים בכלל מוסדות החינוך בעיר.

21:45 - משרד הבריאות בעזה מסר כי שלושה פלסטינים נהרגו בתקיפה של צה"ל בבית לאהיא בצפון רצועת עזה. בכך מספר ההרוגים בעזה עולה ל-10.

היירוט מעל אשקלון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

21:20 - שתי רקטות שנורו לעבר אשקלון יורטו על-ידי מערכת 'כיפת ברזל'.

21:14 - אזעקות נשמעו באשקלון וביישובים מבקיעים, זיקים, כרמיה, נתיב העשרה.

21:10 - ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ובכירי מערכת הביטחון מקיימים בשעה זו הערכת מצב בקריה בתל אביב.

21:07 - דובר צה"ל: "כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור תת-קרקעית של ארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי בצפון רצועת עזה. זוהתה פגיעה. מדובר בעמדה ששימשה לשיגור רקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל מוקדם יותר היום".

21:05 - בכיר בארגון החמאס אומר הערב כי "הארגון לא שוכח את המחויבות שלו לג'יהאד". לדבריו, החמאס יצטרף ללחימה אם התיווך המצרי ייכשל הלילה, ואז, לדבריו, כל ערי ישראל יהיו תחת טווח הטילים שלהם.

21:00 - כפי הנראה מדובר באזעקת שווא.

20:59 - אזעקת צבע אדום נשמעה בנתיב העשרה.

20:45 - עוד מדברי דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי: "השעות הבאות יוסיפו תבוסה חדשה לראש הממשלה בנימין נתניהו שמביא לציונים רק הרס ומלחמה". הוא קרא לתושבי ישראל שלא להישמע "להנהגתם המטופשת".

20:42 - אבו חמזה, דובר הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, אמר הערב כי "השעות הקרובות יביאו לניצחון עבור עמנו, אנו אומרים לאויב שאולי הצלחתם להתחיל את התוקפנות הזו נגד עמנו, אך לא תוכלו לקבוע את הצורה והתזמון של סיום סבב הקרב הזה".

20:40 - גם בעיריית בני ברק החליטו כי נכון לעכשיו לא יתקיימו מחר לימודים. החלטה דומה התקבלה גם בעיר יהוד - מונסון.

20:30 - בעיריית אלעד החליטו כי לא יתקיימו מחר, יום רביעי, לימודים בכלל מוסדות החינוך בעיר.

20:25 - בערים רמת גן וגבעתיים הוחלט בתום ישיבת הערכת מצב כי נכון לעכשיו, אין לימודים גם מחר. מחר בשעה 6 בבוקר תערך ישיבת הערכת מצב נוספת ונעדכן. בנס ציונה הודיעו שמחר לא יתקיימו לימודים.

20:10 - הג'יהאד האיסלאמי מסר כי "השטח הוא שידבר בסבב הזה והשעות הקרובות יגידו זאת בעצמן. כל מרכיבי העם הפלסטיני נדרשים לתמוך בכל צעד של ההתנגדות".

20:05 - בערים יבנה, אשדוד, באר שבע, שדרות וראשון לציון הודיעו כי נכון לשעה זו - מחר לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך. ההחלטה הסופית תתקבל בבוקר.

19:43 - דובר צה"ל מוסר כי לפני זמן קצר תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור נוספים של ארגון הטרור ג'יהאד אסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור שהותקפו עמדת תצפית וחמ"ל תצפיות ששימשו את ארגון הטרור גא"פ, אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה ותשתיות צבאיות תת-קרקעיות.

19:39 - אזעקת צבע אדום נשמעה ביישוב נירים.

19:15 - דובר צה"ל מעדכן כי לוחמי כיפת ברזל הצליחו ליירט עשרות שיגורים על-פי המדיניות, כאשר אחוזי היירוט עומדים על מעל ל-90%. כמו כן יצוין כי למעלה מ-50% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. "יש להמשיך ולהישמע להוראות פיקוד העורף", מוסיפים בצה"ל.

הערכת מצב אצל מפקד פיקוד הדרום (צילום: דובר צה"ל)

מוקדם יותר היום, למרות הצלחת היירוטים, מספר רקטות נחתו באזורים מיושבים, בין היתר במפעל בעיר שדרות שעלה באש, ורקטה שנחתה בכביש - ורק בנס לא גרם לנפגעים.

במהלך היום, עשרות בני אדם נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי. כמה נפצעו מרסיסים, אחרים נפצעו בעת שמיהרו להיכנס למרחב המוגן ונוספים לקו בחרדה.

הנפגעת הקשה ביותר, היא ילדה בת 8 שאיבדה את הכרתה בחולון. "סיפרו לנו שבזמן ההזעקה הם יצאו להתמגן בחדר המדרגות, ואז היא איבדה את הכרתה", סיפר פראמדיק מד"א אנדריי ירמייב שטיפל בילדה, "הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל פעולות החייאה מתקדמות, עיסויים, הנשמות, מתן מכות חשמל וטיפול תרופתי, עד שחזר הדופק, ואז פינינו אותה לבית החולים וולפסון כשמצבה קשה ויציב, וכשהיא מורדמת ומונשמת".

תיעוד הנפילה בכביש (צילום: נתיבי ישראל)

צה"ל המשיך לאורך כל היום בתקיפות ברצועת עזה, בעיקר כלפי הג'יהאד האסלאמי. בין היתר תקפו מתחם אימונים ואתרים תת-קרקעיים לאחסון וייצור אמצעי לחימה, פיר מנהרת טרור התקפית בצפון הרצועה ואתר חפירה של מנהרת טרור התקפית במרכז הרצועה.

"צה"ל רואה בחומרה רבה את ירי הרקטות לעבר שטח ישראל ואזרחי ישראל, וערוך להמשיך בהגנה על אזרחי המדינה כמו גם לכל פעולה שתידרש", מסר דובר צה"ל.

בשל המתיחות הביטחונית, הכריז שר הביטחון נפתלי בנט, אחר הצהריים על מצב מיוחד בעורף ביישובים הנמצאים בטווח שבין 0-80 ק"מ מרצועת עזה.

הפיגועים להם אחראי בהאא' אבו-אלעטא (צילום: דובר צה"ל)

ההכרזה תקפה ל-48 שעות, אלא אם בוטלה לפני כן ע"י הממשלה או ע"י שר הביטחון. השר יכול להאריך את תוקפה של ההכרזה באישור הממשלה על ידי משאלי טלפוני בין השרים.

ההסלמה הביטחונית החלה לאחר שבפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הותקף הלילה מבנה שבו שהה בכיר מפקדי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, בהאא' אבו-אלעטא, שמת יחד עם אשתו.

"הבכיר היה מבחינתנו פצצה מתקתקת", הבהיר דובר צה"ל, "ותכנן לקדם בימים הקרובים ירי רקטי קונקרטי לעבר מרחב העוטף, להוציא לפועל פיגועי צליפה וחדירה באמצעות אימון חוליות ולשגר רחפנים לשטח ישראל - ובכך לפגוע באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל".

עוד הוסיף כי צה"ל אינו מעוניין בהסלמה רחבה, אך ערוך להמשיך ולפעול נגד מי שינסה לפגוע בביטחון ישראל: "בהאא' היה גורם בלתי מרוסן שפעל ברוב הפעמים על דעתו שלו, המנוגדת לאינטרסים האזוריים. אנחנו ערוכים לכל הידרדרות במעטפת הגנה אווירית מתוגברת, גם במרכז הארץ, ונעשה הכול כדי לבדל את האירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר