ההסלמה בדרום

בצה"ל מעריכים: הג'יהאד האסלאמי נערך למספר ימי קרב

בצה"ל מעריכים כי לאחר שנורו 220 רקטות אתמול לעבר ישראל, הג'יהאד האסלאמי ימשיך את הירי היום ולשם כך נערכו עם כיפת ברזל - גם באזור המרכז. "האירוע לא סגור" (חדשות)

סוללת כיפת ברזל, אמש (צילום: Noam Rivkin Fenton/Flash90)

כ-220 רקטות נורו מרצועת עזה לשטח ישראל מאז תחילת סבב הלחימה אתמול (שלישי) בבוקר ובצה"ל, שתקף עד כה עשרות מטרות טרור, מעריכים כי הג'יהאד האסלאמי נערך למספר ימי קרב.

דובר צה"ל מסר כי מאתמול בבוקר ועד לשעה זו זוהו כ- 220 שיגורים משטח רצועת עזה שחצו לשטח ישראל. לוחמי כיפת ברזל יירטו עשרות שיגורים על-פי המדיניות, אחוזי היירוט עומדים על כ-90%.

כמו כן מציינים בצה"ל כי כ-60% מכלל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים והורו כי "יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף". יצוין כי עשרות שיגורים נוספים נפלו בשטח הרצועה

בצה"ל ציינו הבוקר כי במהלך החודשים האחרונים הם פעלו במספר דרכים כדי לגרום לבכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא, להפסיק את פעולות הטרור. במשך חודשיים הכינו בצה"ל את התוכנית לחיסולו, לאחר שהבינו כי הדרכים האחרות, הן הישירות והן העקיפות, לא עובדות.

"האירוע לא סגור מבחינת הג'יהאד האסלאמי", הבהירו בצה"ל, "הוא מתכוון להמשיך לירות על שטחנו בדומה למה שהיה אתמול, אולם ההיקפים והמקומות לא בהכרח יהיו זהים. הוא מנהל את משק הרקטות שלו למספר ימי קרב, מתנהל בכלכלת חימושים".

דובר צה"ל ציין הבוקר כי "הג'יהאד האסלאמי היה מאוד מבולבל אתמול, אחרי שפגענו לו בגורמי הפיקוד של הרקטות. אנו מניחים שנראה אותו יורה יותר אחרי שהתאושש קלות. מי שמנהל אותו כעת הם יתר המח"טים של הארגון ברצועה".

באשר לארגון החמאס, ציינו בצה"ל כי החמאס לא מעורב עד כה, אך הדגישו כי "זה עניין שברירי. אין נפגעים של חמאס, כ-10 מחבלים הרוגים וההשערה היא שרובם ככולם הם אנשי הג'יהאד האסלאמי".

בצה"ל הוסיפו כי "אנחנו נמנעים מלתקוף בלב האוכלוסייה, לא נתקוף בלב העיר מבנים של 5-6 קומות. תוקפים רק את הג'יהאד האסלאמי כי במידה והמון בלתי מעורבים יפצעו - זה יכניס את חמאס למערכה".

"יש לנו עוד מטרות, עשרות ומאות גם אם נצטרך. מנהלת המטרות המטכלית שהוקמה בגלילות בחודשים האחרונים עובדת במרץ, יש בנק מטרות עשיר", הוסיפו בצה"ל, "כל המנגנון שלנו לייצור המטרות לתקיפה מושקע בעזה, עם דגש על הג'יהאד האסלאמי".

יצוין כי צה"ל מתגבר כוחות בעיקר על בסיס סדיר ולא מילואים וגם זה בהיקף יחסית נמוך, "לא הזזנו חטיבות, יש תגבור נקודתי מאוד", אמרו בצה"ל וציינו כי הם פועלים כדי למנוע אפשרות לצליפה בחיילים או ירי טילי נ"ט לעברם. כמו כן, כיפת ברזל פרוסה וערוכה בכל המוקדים, כולל באזור המרכז.

בצה"ל הוסיפו ואמרו כי "נעזרים בתיווך המצרי בכדי לסיים את האירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר