התנכלות לחינם?

באמצע הסדר: השוטרים פינו את בחורי הישיבה

במהלך השיעור כללי, הנמסר ע"י ראש הישיבה, הגר"א שפירא, נכנס השוטר העירוני להיכל הישיבה והורה ל-360 הבחורים לפנות את המקום - מכיוון שהמקום אינו ממוגן כחוק (אקטואלי)

הגר"א שפירא מוסר שיעור כללי בהיכל הישיבה (צילום ארכיון: שמוליק וינרייך P360)

רגע לפני שראש ישיבת 'שערי שמועות', הגאון רבי אריה שפירא, פתח את השיעור כללי, נכנסו אנשי השוטר העירוני להיכל הישיבה והודיעו לרבני ובחורי הישיבה כי עליהם להתפנות מהמקום - עכשיו.

ישיבת 'שערי שמועות', נמצאת באזור הסכנה - ביישובי השפלה מה שמעמיד את המקום בטווח של הסכנה, מה שמצריך לפי הנחיות פיקוד העורף מבנה מוגן על פי התקן.

אחד מבני הישיבה, אומר ל'כיכר השבת', "אמש (שני), הגיעו אלינו אנשי פיקוד העורף והורו לנו להתפנות מהמקום, או לחלק את כמות הבחורים ל-3 מקומות".

"לאחר שהסברנו להם, כי למרות שהישיבה לא ממוגנת, אך היא נמצאת בטווח הסביר שהבחורים יוכלו להגיע למקלטים בזמן סביר, הם קיבלו את ההסבר שלנו - והחליטו להניח לנו להמשיך ללמוד במלוא העוז".

הגר"א שפירא מוסר שיעור כללי בהיכל הישיבה. צילום ארכיון: שמוליק וינרייך

מה קרה הבוקר?

"הבוקר, בשעה 12, רגע לפני שראש הישיבה מתחיל בשיעור כללי, הגיע אלינו שוטר ודרש לדעת למה אנחנו לא מקיימים את דרישות פיקוד העורף ועוברים למקום מוגן, הסברנו לו כי אין צורך - אך הוא החליט להתעקש וביקש מאיתנו לעבור לישיבת בעלזא שהיא כן ממוגנת על פי התקן".

מה אתם הולכים לעשות?

"אנחנו בישיבה נמשיך ללמוד כפי הוראתו של מרן הגר"ח קנייבסקי, החלטנו לקבל את המלצת פיקוד העורף והפנימייה תעבור למתחם ישיבת בעלזא, הממוקם אף הוא בבית חלקיה, אך יש שם חדרי מיגון מסודרים".

"ראש המועצה המקומית - מתוך דאגה והבנת חשיבות לימוד התורה, הוא זה שדאג לנו ונתן לנו את האופציה של ישיבת בעלזא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר