פיתוח חדשני

תושבי בית שמש מצאו פתרון למצוקת התחבורה

מכיוון שלתושביה החרדיים של בית שמש נמאס ממצוקת התחבורה החריפה בעיר. התגבשו כמה מהתושבים והקימו וועד פעולה, כאשר יש להם רעיון מקורי עבור האברכים (בארץ)

אוטובוס עם חרדים (צילום: באדיבות המצלם)

תושבי בית שמש החרדים סובלים כבר תקופה ארוכה מהיעדר תחבורה ציבורית זמינה ויעילה, התושבים היצירתיים מצאו פטנט להגיש את התלונות במשרד התחבורה, מה שיכול לפתור את המצוקה התחבורתית.

עוד בנושא ב'כיכר השבת'>>>

לתושבים בבית שמש נמאס מהתקלות וחוסר היעילות בתחבורה הציבורית בעירם. לשם כך, הצליחו להתאגד כמה תושבים ופתחו וועד פעולה שיילחם בבעיה עד שהמשבר - ייפתר.

במקביל לפעולות השתדלנות הרגילות, הוועד המיוחד שהוקם החליט לפעול בדרכים לא קונבנציונליות ולתת אפשרות לכל אחד מהתושבים לשגר תלונה למשרד התחבורה.

אבי, חבר ב'וועד הפעולה', אומר ל'כיכר השבת': "בדרך כלל לאנשים עובדים, או לאנשים שיש סמארטפון יותר קל להם לשלוח תלונה דרך המייל או דרך האתר - למשרד התחבורה, אך רוב מי שנזקק לתחבורה הציבורית, זה הציבור של האברכים שאין להם מכשירים טכנולוגיים וכל ניסיון לשלוח תלונה נהפך למסורבל ביותר".

תחנת אוטובוס בבית שמש צילום: Uri Lenz/FLASH90

"מצאנו פתרון", אומר יוסי בסיפוק, "השבוע החל לפעול קו מידע קולי בשם "הזכות לנסוע בקלות", שמנקז אליו את כל התלונות של הנוסעים בזמן אמת. הקו, שפועל ע"י מענה אוטומטי, מכסה את כל האופציות לתלונות תוך תיוגם ורישומם בזמן אמת".

המודעה שמפורסמת בעיר

איך זה פועל? זו טכנולוגיה שאתם פיתחתם?

"הוא ממיר את הנתונים המתקבלים במערכת באמצעות הקשה לפקסים שמשוגרים אוטומטית ישירות למשרד התחבורה. אחד מ'וועד הפעולה' מתמצא בנושא התוכנה והוא ארגן לנו את זה - כמובן הכל בהתנדבות".

בוועד אומרים ל'כיכר השבת', כי הם מבטיחים לשתף את הציבור הרחב בתלונות מדגמיות מעת לעת, במטרה לשקף את מצב העניינים כמו שהוא. אחת התלונות ששבו ועלו נוגעת לשעות הפעילות של הקווים השונים שמסתיימים בשעה מוקדמת במיוחד ומתחילים בשעה מאוחרת. רוח הפניות: הקווים בבית שמש מסתיימים בשעה מוקדמת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר