"נכנסה לתוקפה הפסקת האש"

צה"ל: 'חגורה שחורה' השיגה את כלל יעדיה באופן מהיר

דובר צה"ל מאשר: הסכם הפסקת האש נכנס לתוקף • שם המבצע: 'חגורה שחורה' • "התוכנית השיגה את כלל יעדיה באופן מהיר ומלא תוך 48 שעות. חיסול המפקד מהלך יזום ומפתיע" (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: חסן ג'די / Flash90)

דובר צה"ל אישר הבוקר (חמישי) כי אכן הסכם 'הפסקת האש' בין ישראל לג'יהאד האסלאמי נכנס לתוקף. בצה"ל חשפו כי שם המבצע לחיסול המפקד הבכיר, בהא אבו אל-עטא, הוא "חגורה שחורה".

לדברי דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן "הלילה הסתיימו שתי יממות קרבות ולפני זמן קצר נכנסה לתוקפה הפסקת אש".

לדבריו: "בחודשים אחרונים עשינו מאמצים גדולים לייצב את המציאות ברצועה כדי לאפשר שקט לתושבי הדרום. לצערנו, לא הנאנו את אל-עטא מדרך הטרור ומפעילותו. הוא הפר את היציבות במספר אירועים שביצע. הוא היה לא רק האויב של ישראל אלא גם של תושבי עזה וגרם להסדרה לא להתקדם".

"תכלית התוכנית", הסביר דו"צ: "הייתה לפגוע בג'יהאד האיסלאמי בלבד תוך בידול חמאס כדי לאפשר את המשך תהליך ייצוב ועיצוב של עזה וההסדרה מולה. הנחתנו מכה קשה על הג'יהאד האיסלאמי ויכולותיו".

תא"ל הדי זילברמן התייחס לימי הלחימה ואמר: "במשך ההסלמה בוצעו עשרות גיחות תקיפה של מטוסי קרב נגד יעדים צבאיים של הג'יהאד האיסלאמי. את שני ימי הקרב אפיינו יוזמה שלנו, כירורגיות בפעולות, תחבולה והפתעה.

"בנוסף הלכנו הפעם על תקיפות איכותיות ולא כמותיות ככלי טוב יותר לבדל בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי. לוחמי ההגנה האווירית הוציאו לפועל את כל מה שאנו יודעים להגן על מדינת ישראל ונשמר אחוז יירוטים גבוה - 90%. הפקנו את לקחי העבר בהגנה על האזרחים תוך בידוד המרחב ויש לנו עוד מה לשפר בנושא".

דובר צה"ל הבהיר: "יש לזכור שהפעלנו מעט מיכולות צה"ל – הג'יהאד האיסלאמי אינו חמאס, לא חיזבאללה וגם לא האיראנים".

לדבריו: "צה"ל צריך להתמקד וכך נעשה - בזירה הצפונית. נגיב בעוצמה על כל פגיעה בישראל. אנו ממשיכים להיות ערניים ודרוכים לחידוש הירי אם יקרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר