רגיעה או הסלמה?

למרות ההכרזה על הפסקת אש: מטח מהרצועה לישראל

אחרי הדיווחים על הפסקת אש, שוב אזעקות בעוטף עזה. צה"ל דיווח על שיגור מטח של 5 רקטות - שניים מהם יורטו • בשל האזעקות, אישה לקתה בחרדה • תיעוד פלסטיני של הירי מעזה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום תמונה: Yonatan Sindel/Flash90. וידאו: פלסטיני, מתוך טוויטר)

למרות ההבנות על הפסקת אש, שוב שיגורים בשעה האחרונה (חמישי) מרצועת עזה לעבר ערי ישראל. אזעקות צבע אדום נשמעו דקות לפני השעה 10:00 בנתיבות ובמועצות האזוריות אשכול ושדות נגב.

תושבים דיווחו כי שמעו פיצוצים ובצה"ל אישרו כי זוהו חמישה שיגורים מהרצועה לעבר ישראל. דובר צה"ל הוסיף כי לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים.

האזעקות נשמעו ביישובים נתיבות, יכיני, מפלסים, שוקדה, בארי, כפר מימון, תושיה, עלומים, בית הגדי, זמרת, שובה, שרשרת, תקומה, חוות יזרעם ושוקדה.

ממד"א נמסר כי במוקד 101 של מד"א לא התקבלו שיחות על נפגעים כתוצאה מפגיעת רקטות. צוותי מד"א הוזעקו לטפל בנפגעת חרדה אחת בגזרת נתיבות.

מדוברות המועצה האזורית שדות נגב נמסר לתושבים: "בדקות האחרונות נשמעה אזעקה בחלק מיישובי המועצה. אנו מבקשים להקפיד על ההנחיות ולהיות בסמיכות למרחקים מוגנים או הכי ממוגן שיש".

מוקדם יותר הודיע דובר צה"ל בצורה רשמית על הפסקת האש. "הלילה הסתיימו שתי יממות קרב שהחלו לפני יומיים בשעה 04:00 לפנות בוקר", פתח ואמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן.

"התוכנית 'חגורה שחורה' השיגה בראייתנו את כלל היעדים שלה באופן מהיר ומלא כל זאת ב-48 שעות. מבחינתנו מדובר על מהלך יזום שנוהל בניגוע עדין בשני היבטים - האחד, בידול החמאס מהג'יהאד האסלאמי (גא"פ) והשני, איזון בעוצמת האש שהופעלה על הגא"פ".

לדבריו, "בימי הלחימה האחרונים הבנו שמפקד הזרוע הצבאית של גא"פ בעזה הוכוון ישירות ע"י גא"פ חוץ, כלומר גא"פ בסוריה, והוא זה שיזם במשך שנים ארוכות והוציא לפועל את מרבית הפיגועים כנגד ישראלים וכאמור, עסק בשבוע האחרון במתווים שונים שהראשון ביניהם הוא מתווה רקטי כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל".

על הישגי המבצע מפרט דובר צה"ל: "הצלחנו לסכל בסיוע רב של השב"כ כ-25 מחבלים, אותם תפסנו בזמן פעילות עוינת נגדנו. סיכלנו חוליות ירי רקטי וחוליות נוספות. הצלחנו להשלים כמה תהליכים של סגירת מעגלים ואיתור מטרות בזמן אמת כחלק מהיערכות 'ארבע עונות' שאנחנו עובדים עליהם בחודשים האחרונים וכמובן ע"י מערך הכטב"מים ושילוב של אנשי אמ"ן ממגוון התחומים".

"מבחינה טקטית, ביצענו עשרות גיחות קרב לתקיפה של תשתיות טרור, המובילים שבהם היו מתחמים צבאיים יבשתיים של הגא"פ, תשתיות תת קרקע ומספר תשתיות ימיות של הגא"פ במרחב החוף. במהלך התקיפות שהיו כירורגיות תוך מינימום פגיעה בבלתי מעורבים, הסתמכנו על יכולות מודיעיניות גבוהות וזה אפשר לנו להגיע להישגים אלו", כך אמר תא"ל זילברמן.

על ייחודיות התוכנית הרחיב דובר צה"ל ואמר: "בהיבט היוזמה והתעוזה - אנחנו רואים בעניין זה הליך נכון של יוזמה שהיה נכון לקדם. היבט נוסף הוא התחבולה וההפתעה - הצלחנו לשמור על הפתעה מוחלטת גם בתוך הצבא וגם בפני הגא"פ".

"ביצענו תקיפות איכותיות ולא כמותיות" מוסיף דובר צה"ל, "עם השמת דגש על אי פגיעה בבלתי מעורבים - מדובר בעשרות תקיפות אבל מבחינת איכות המטרות הן משמעותיות. לוחמי ההגנה האווירית פעלו בהיקף רחב, הוצאנו לפועל את כל מה שאנחנו יודעים על מנת להגן על המדינה גם בהיבט היירוטים של כיפת ברזל מדובר בכ-90 אחוזי הצלחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר