כתב אישום

הקטינים הערבים זיהו את החרדים ויידו עליהם אבנים

כתב אישום שהוגש לבית משפט המחוזי בירושלים מגולל כיצד צעירים ערבים זיהו יהודי חרדי הצועד בדרכו לקבר שמעון הצדיק, רדפו אחריו לתוך המתחם תוך כדי יידויי אבנים (חדשות)

תמונת ארכיון (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית משפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד שלושה קטינים בני 15 ו-17 תושבי ירושלים בגין תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזענות או עוינות כלפי ציבור.

על פי העובדות המפורטות בכתב האישום, לפני כשבועיים, בשעה 19:45 לערך הלכו הנאשמים וחברם, בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים ברחוב דרך שכם לכיוון מתחם קבר שמעון הצדיק. באותה העת צעד במקום בחור יהודי בעל חזות חרדית במרחק של כ-30 מטרים לפני הנאשמים בדרכו אל אזור המתחם.

הנאשמים הבחינו במתלונן, זיהו אותו על פי לבושו כיהודי חרדי, והחלו לרוץ לעברו בחבורה על מנת לתקוף אותו בשל היותו יהודי חרדי.

אחד הנערים הצטייד בלבנה גדולה וממרחק של כ-10 מטרים מהמתלונן שחצה את הכביש אותה העת, יידה אותה לעברו. המתלונן קפץ ממקומו על מנת שהלבנה לא תפגע ברגלו והחל לנוס מן המקום לכיוון המתחם. הנאשם יידה לעברו אבן נוספת.

בשלב זה בעוד המתלונן מצוי במנוסה מהנאשמים, הרים מהכביש את הלבנה אותה יידה אחד הנערים, ויחד עם יתר הנאשמים רץ לעבר המתלונן. הנער יידה את הלבנה לעבר המתלונן והנער השלישי יידה לעברו אבן, וזאת בזמן שהנאשמים ממשיכים לדלוק אחר המתלונן, עד שזה נמלט לתוך המתחם.

כעבור מספר דקות יצאו מאזור המתחם שלושה אנשים, בעלי חזות יהודית-חרדית מהם אחד מבוגר. הנאשמים זיהו את השלושה על פי פרטי לבושם כיהודים חרדים. בנסיבות אלה, הרימו כל הנאשמים מהקרקע אבנים על מנת ליידות אותם לעבר החרדים, ולפגוע גם בהם בשל היותם יהודים חרדים.

בכתב האישום מתואר כי הנאשמים רצו לעבר החרדים עם האבנים בידיהם, וכל אחד מהם יידה אבן לעבר החרדים ממרחק של כ-25 מטרים. החרדים נמלטו מן המקום בחזרה למתחם על מנת להימנע מן הפגיעה בהם. כעבור כשתי דקות עצרה ניידת משטרה את הנאשמים בקרבת מקום.

"במעשיהם המתוארים לעיל, ניסו הנאשמים כשהם בחבורה, ובשני מקרים, לתקוף שלא כדין את חברם מתוך מניע של גזענות ועוינות כלפי ציבור מחמת דת או קבוצה דתית", הסבירו בפרקליטות את כתב האישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר