הבחורים המבוגרים ניצלו

חדר הכולל בישיבת חברון ייהפך לחדרי שיעורים

במקום 'הכולל' המיתולוגי שבישיבת חברון, יוקמו חדרי שיעורים - במקום אלו שנמצאים בחניית הישיבה • המקום היה אמור לשמש את הבחורים המבוגרים, אך ההנהלה חזרה בה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המבנה של הכולל (צילום: 'כיכר השבת')

סוף עידן בישיבת 'חברון': בית המדרש ששימש את ה'כולל' בישיבה היוקרתית - נהרס ובמקומו צפויה הישיבה לבנות חדרי שיעורים לטובת הוועדים הצעירים.

לפני קרוב ל-35 שנה, הוקם מאחורי בית המדרש בישיבת חברון - בית מדרש קטן שיועד לשמש את הכולל שבראשותו של הגאון רבי אריה ז'ולטי.

מעמד הנחת אבן הפינה לפנימיית הישיבה. צילום וידאו: דוד דביר

הכולל, נחשב לאחד הכוללים החשובים בירושלים, הן בזכות הרב ז'ולטי - תלמיד חכם ענק, והן בשל הרמה הגבוהה של האברכים.

לפני מספר שנים החליטה הנהלת הישיבה כי הכולל יעתיק את מקומו ויעבור למקום חיצוני - שלא בתוך הישיבה. בינתיים, המקום של הכולל, שימש את הבחורים לצורך לימוד, ובשעות הלילה התקיימו שם מנייני מעריב כל חצי שעה, עד לשעה 2 בלילה.

מבנה הכולל שנהרס
ארון הקודש ב'כולל'

כעת החליטו בישיבה להחריב את מבנה הכולל ולבנות על המקום חדרי שיעורים נוספים מאחר וכיום חלק מחדרי השיעורים נמצאים בחניית הישיבה.

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע, כי בתחילה חשבו בהנהלת הישיבה לייעד את המקום של הכולל לבחורים המבוגרים מעל ועד עשירי (בני 26 ומעלה) - ולהביא לידי כך שלא יהיו שייכים באופן רשמי לישיבה.

אחד מהבחורים בישיבה מספר ל'כיכר השבת' כי "לרבני הישיבה צורם מאוד שבחורים מבוגרים נשארים בישיבה. אם בכל ישיבה מדובר על כמות זעומה, הרי שבישיבת חברון מדובר על קרוב ל-350 בחורים, לכן הם ניסו לנתק את הבחורים ותכננו לבנות להם מקום נפרד אך לעת עתה נראה שהגזירה על המבוגרים - חלפה עד להודעה חדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר