עם F-35 ופטריוט

כך נראה התרגיל הגדול של חיל האוויר • צפו

70 מטוסי קרב, 800 טייסים וחיילים, מטוסי F-35 וסוללת טילי פטריוט. לאחר שבועיים, הסתיים התרגיל האווירי הגדול שנערך בישראל בהובלת חיל האוויר ובהשתתפות 4 מדינות (אקטואלי)

(צילומים: דובר צה"ל)

התרגיל הבינלאומי, "BLUE FLAG" שנערך בבסיס עובדה במהלך השבועיים האחרונים, הסתיים היום (חמישי), כך מוסרד דובר צה"ל. התרגיל האווירי , החל מתאריך 3 בנובמבר 2019.

בצה"ל מדגישים כי התרגיל התבצע כמתוכנן, על-אף יממות הלחימה ברצועת עזה, וזאת תוך ביצוע התאמות והתחשבות בשיקולים מקצועיים ובטיחותיים.

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מציין כי "ב-72 השעות האחרונות חיל-האוויר קיים פעילות מבצעית לשמירה על ביטחון תושבי מדינת ישראל בהגנה, באיסוף מודיעין ובתקיפה על-ידי טייסות החיל, לצד קיום התרגיל כסדרו".

תרגיל "BLUE FLAG" הינו התרגיל הבינלאומי המתקדם ביותר שנערך בישראל. התרגיל התקיים לאחר למעלה משנה של הכנות משמעותיות, השיג את מטרותיו וסוכם בהצלחה.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

מלבד חיל-האוויר הישראלי, לקחו חלק בתרגיל חילות-אוויר ממספר מדינות ובהן: גרמניה, איטליה, יוון וארצות הברית. מספר חילות-אוויר ממדינות שונות לקחו חלק כמשקיפים בתרגיל ובהן: יפן, בריטניה, קרואטיה, הולנד, ספרד וצרפת.

בתרגיל השתתפו קרוב ל-70 מטוסי קרב משישה סוגים שונים, מרביתם מחילות-אוויר זרים ומטוס בקרה של חיל-האוויר הישראלי. כמו כן בתרגיל השתתפו מטוסי תדלוק ותובלה, שני סוגים של מסוקים, כטמ"מים ולראשונה מטוס בקרה איטלקי.

יחד ביצעו כלי הטיס השונים תרגולים במתארים שונים במהלך עשרה ימי טיסה ובמהלכם טסו 19 מטסי יום ולילה בשישה מתארים שונים. בנוסף, השתתפו בתרגיל לוחמי ההגנה האווירית של סוללות "יהלום" (פטריוט) שהוצבה במקום ודימתה ירי טילי קרקע-אוויר מתקדם לעבר המטוסים.

(צילום: דובר צה"ל)

את התרגיל הובילה מחלקת האימונים של חיל-האוויר, לצד טייסת 115 (הדרקון המעופף) וטייסת 133 (אבירי הזנב הכפול).

טייסת 115, טייסת ביום האויב של חיל-האוויר, הובילה את הכוח האדום בתרגיל והייתה אחראית על בניית והפעלת מתארי האויב האוויריים והקרקעיים אל מול שאר הטייסות שהשתתפו בתרגיל, הישראליות והבינלאומיות.

טייסת 133, טייסת F15 "בז" מבסיס תל נוף, הובילה את הכוח הכחול בתרגיל - מתדרוכים יומיים למשלחות הזרות והטייסות הישראליות ועד הובלת הכוחות המתרגלים באוויר.

(צילום: דובר צה"ל)

בתרגיל השתתפו לראשונה מטוסי ה-F35 הישראלים והאיטלקים, ובכך הפך התרגיל לחדשני והמתקדם ביותר שבוצע בישראל עד כה.

מערך הבקרה האווירית של חיל-האוויר ניהל את תנועת כלל המטוסים בשמיים, כך שתתאפשר תנועת המטוסים המתרגלים. יחידת הבקרה האווירית בבסיס עובדה ניהלה את הטיסות במרחב האווירי בין כלל המטוסים במתארים השונים.

במהלך התרגיל נערך מפגש של מפקדי חילות-אוויר ובכירי צבאות זרים ממדינות שונות ובהן: ארצות הברית, איטליה, אנגליה, גרמניה, יוון, קרואטיה וקפריסין.

מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין אמר כי "חילות האוויר המשתתפים בתרגיל וחיל-האוויר הישראלי מתאמנים יחד, טסים יחד כנף אל כנף, לומדים זה מזה ועושים זאת בישראל בעשרות אימונים משותפים לאורך השנים, וגם במדינות רבות בעולם. קיום התרגיל מאתגר וחיל-האוויר עושה זאת בהצלחה רבה. אנחנו חיים בסביבה מורכבת ביותר, האיומים על מדינת ישראל מכיוון עזה, הצפון ואיראן, הולכים ומתגברים.

"קיימנו את התרגיל תוך ימי קרב בלחימה והגנה ברצועת עזה, ועתה אנו ממשיכים את הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה בכל הגזרות ואת האימונים והתרגילים, זו נקודת עוצמה לחיל-האוויר. אני מודה באופן אישי ומלא הערכה למפקדי חילות-האוויר ולאנשי צוות-האוויר ומערכי התמיכה הבינלאומיים על ההשתתפות המשמעותית בתרגיל "בלו-פלאג", על העמדת מספר מטוסים משמעותי ובעיקר על חברות אמת עם חיל-האוויר הישראלי ומדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר