העלימו מס?

חנות המצלמות החרדית תחת תביעת ענק

ענקית ציוד הצילום הניו יורקית B&H, שנמצאת בבעלות חסידי סאטמר, נתבעת על ידי התובעת הכללית של המדינה על העלמות מס במיליונים. החברה בתגובה: "זו חוצפה" (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חנות המצלמות הידועה בניו יורק B&H שנמצאת בבעלות חסידי סאטמר, נמצאת תחת תביעה של התובע הכללי על אי תשלום מיליוני דולרים של מיסים על מכירות.

על פי כתב התביעה, החל משנת 2006 הציע הנחה ללקוחותיה וקיבלה מהיצרנים פיצוי על ההנחה שנתנה ללקוחות, אך לא שילמה את המיסים על המחיר המלא, למרות שכך הייתה מחויבת על פי החוק בניו יורק. על פי התביעה מדובר בסכומים של כ-7 מיליון דולר שלא שולמו על ידי החברה.

התביעה טוענת, כי החברה הייתה מודעת לבעייתיות של התנהלותה, אך התעלמה מכך. כעת דורשת התובעת הראשית, לטישה ג'יימס, כי על החברה יוטלו קנסות ענק.

B&H נחשבת לחברה הגדולה ביותר בארצות הברית לצילום ולמדיה שאינה רשת. היא נוסדה ב-1973 בניו יורק על ידי הרמן שרייבר, יהודי חרדי מחסידות סאטמר. שמה של החברה, שהחלה כחנות צילום קטנה, נבע מראשי התיבות של מנהל החנות, הרמן, ואשתו בלים.

דובר החברה, הצהיר מנגד, כי החברה דוחה את הטענות נגדה. "B&H לא עשתה שום דבר רע, זו חוצפה שהתובעת הכללית החליטה לתקוף חברה ניו יורקית שמעסיקה אלפי ניו יורקים כשהיא מותירה את החברות הארציות והגדולות ללא כל פגע".

"התובעת הכללית רוצה לגבות מניו יורקים מס על כסף שלא הרוויחו, זו שגיאה שאנו לא מוכנים לסבול ממנה", הצהיר הדובר.

B&H מכריזה בגאווה שהיא שמה את הערכים מעל הרווחים. אך ב-13 השנים האחרונות החברה שמה את הכסף לפני הערכים כשהפרה את חוקי המס והעלימה מליוני דולרים שהייתה חייבת למדינה", אמרה לטישה ג'יימס בהצהרה שמסרה בתגובה. "החברה בחרה במודע לא לשלם מיסי מכירה כדי לצבור יתרון תחרותי על פני חברות שבחרו להתנהל על פי החוק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר