25 שנה לפטירה

הגר"ד קוק על קרליבך: "הממונה על היכל הניגון בשמים"

המקובל הגאון רבי דב קוק התבטא כי "ר' שלמה קרליבך הוא הממונה על היכל הניגון בשמים" והוסיף ואמר כי אי אפשר לחקות אותו: "ר' שלמל'ה זה קול מעורר, ניגון מעורר" (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
רבי דב קוק (צילום: David Cohen/Flash90)

המקובל הגאון רבי דב קוק נוהג לשיר משיריו של ר' שלמה קרליבך ז"ל, שבימים אלה מציינים 25 שנים לפטירתו והתבטא כי "ר' שלמה קרליבך הוא הממונה על היכל הניגון בשמים".

ל'כיכר השבת' נודע כי לאחרונה השמיעו לרב קוק, אחד ששר את שירי ר' שלמה קרליבך, וציינו בפניו שהוא שר כמותו ודומה לו בסגנון. הרב קוק שמע מספר שניות ומיד ביקש להפסיק ולהחזיר את שיריו המקוריים של ר' שלמה קרליבך, ואמר "ר' שלמל'ה זה ניגון אחר לגמרי, אי אפשר לחקות אותו, זה קול מעורר, ניגון מעורר".

מסע בעקבות קרליבך: הבת, התלמידים והחברים (צילום ועריכה: אריאל ליבא)

מקורבי הגר"ד קוק מספרים כי "ר' שלמלה קרליבך היה קרוב וחבר טוב של אביו של הרב - הגאון רבי נחום קוק זצ"ל, ובברית לאח של הרב - הרב אברהם יצחק שיחי', הגאון רבי נחום זצ"ל היה בחו"ל ור' שלמה הגיע לברית ושימח את כולם".

לאחרונה, בעקבות השריפה במבוא מודיעים, שם נשרף גם ביתו של הרב קרליבך ז"ל וכן ספרים שלו, נמצא תקליט עם שניים משיריו של רבי שלמה קרליבך, "אין כאלוקינו - חי", עם הקדשה בכתב ידו של רבי נחום הכהן קוק זצ"ל, בה נכתב: "להרב הגדול ידידי עוז ר' נחום הכהן קוק, הרבה ברכה ואהבה, וחיים ואמת - שלמה".

עוד נודע כי הפעם הראשונה שר' שלמה קרליבך שר את שירו 'וזוכר' בציבור, היתה בברית ההיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר