הספירה לאחור החלה

בחירות או ממשלה? כינוס חירום, פגישות משא ומתן ומפגן

הפלונטר הפוליטי פותח את השבוע בסערה - לקראת יום רביעי בחצות הלילה - אז יסתיים המנדט של בני גנץ להקמת הממשלה • 'כיכר השבת' עושה לכם סדר עם כל מה שצפוי בלו"ז הפוליטי (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ, בכנסת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הפלונטר הפוליטי: השבוע הפוליטי בישראל נפתח בסערה גדולה, שקשה לדעת כיצד היא תסתיים, וזאת לקראת תום הימים שיש ברשותו של בני גנץ להרכיב ממשלה. 'כיכר השבת' עושה לכם סדר.

בידי יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, נותרו ארבעה ימים לסיום 28 ימי המנדט שניתנו לו על ידי נשיא המדינה ראובן ריבלין בכדי להרכיב ממשךה. ביום רביעי השבוע, בחצות לילה, יפקע המנדט של גנץ במידה ולא יצליח להרכיב עד אז ממשלה, כאשר הנשיא לא יכול מבחינה חוקית להאריך לו את המנדט.

העדיפות הראשונה של 'כחול לבן', לפחות בהצהרות התקשורתיות, היא ממשלת אחדות עם 'הליכוד', אלא שלא מעט מחלוקות בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' מותירות את המשא ומתן בין המפלגות מיותם - כאשר הפגישה האחרונה נערכה לפני עשרה ימים.

'הליכוד' ו'כחול לבן' הסכימו לקבל את "מתווה הנשיא" לפיו נתניהו יצא לנבצרות כאשר יחל הההליך המשפטי בעניינו, כאשר המחלוקת בין המפלגות, היא שאלת זמן הפרישה - בעת הגשת כתב אישום או בתחילת המשפט. בין ראשי 'כחול לבן' ישנו את ח"כ יאיר לפיד שעדיין מתבצר בעמדתו ומסרב בכל מחיר לשבת עם נתניהו.

ביממה האחרונה התלהטו הרוחות במערכת הפוליטית, לאחר שבכירים ב'כחול לבן' אישרו לכלי התקשורת כי באם לא יצליחו להגיע לממשלת אחדות, יקימו ממשלת מיעוט בתמיכת 'הרשימה המשותפת' הערבית.

בעקבות כך, רה"מ נתניהו החל בבליץ של תדרוכים ומתקפה נגד בני גנץ וראשי כחול לבן, ואחריו יתר השרים וחברי הכנסת מטעם הליכוד, אותם גייס למשימה - בעיצומה של שבת קודש, כאשר הח"כים החרדים ממלאים פיהם מים.

נכון להיום (ראשון) האופציה של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים מבחוץ תיעשה רק בתמיכה ובהצבעה בעד של יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן ונציגי מפלגתו, שכן זה התנאי של ח"כ בוגי יעלון לתמיכה שלו בהקמת ממשלת מיעוט שתישען על הערבים. דיווחים שונים גרסו כי ליברמן יתמוך בממשלה שכזו, אך מנגד בכירים במפלגה דחו זאת.

היום צפויים בכל המפלגות לעלות הילוך במגעים הפוליטיים בניסיון להרכיב ממשלה עד לתום המועד, כאשר במקביל נשיא המדינה ראובן ריבלין ייפגש עם חלק מראשי המפלגות.

לו"ז פוליטי

בשעה 10:30 הבוקר תתקיים ישיבת ממשלה במשרד רה"מ בירושלים. בשעה 11:45 יכנס נתניהו את ראשי "בלוק הימין" לשיחה דחופה בעקבות החשש כי ב"כחול לבן" ינסו לפרק את הגוש.

אחר-הצריים ייערכו פגישות מו"מ בין צוותי "כחול לבן" ל"ישראל ביתנו" ול"עבודה-גשר".

ח"כ אביגדור ליברמן זומן לפגישה עם נתניהו בשעה 17:00, אך עדיין לא ברור אם היא תתקיים.

בשעה 19:00 צפוי להיערך מפגן גדול בגני התעורכה בתל אביב אותו זימן הליכוד, בו ישתתפו רה"מ נתניהו, שרי וח"כי הליכוד.

יצויו כי כל חברי גוש הימין קיבלו זימון למפגן - כולל החרדים שככה"נ לא יגיעו באופן רשמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר