פרסום ראשון

ליברמן על שולחן ראשי 'הבלוק': החרדים נגד, הליכוד בעד

ראשי סיעות הימין נפגשו, שוב ללא קבלת החלטות קונקרטיות. בליכוד העלו הצעות פשרה בנושאי הליבה, אך החרדים טענו: "איווט רוצה את ראשו של נתניהו", וכי אי אפשר לרצות אותו (אקטואלי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: Hadas Parush/Flash90)

ישיבת ראשי גוש הימין, המכונה בלוק ה-55 הסתיימה שעה מאז התחילה. כמו ישיבות קודמות, גם בישיבה זו לא התקבלה החלטה קונקרטית, והנוכחים בישיבה סיימו אותה בחילוקי דעות באשר לכוונותיו של איווט.

יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן הפך לחידה הגדולה במערכת הפוליטית. עליו תקום ותיפול ממשלה.

במהלך ישיבת ראשי הגוש עסקה השיחה במרבית הישיבה בכוונותיו של ליברמן, כאשר ראשי המפלגות החרדיות טענו כי "ליברמן רוצה את ראשו של ביבי". החרדים הסבירו לבכירי הליכוד כי אין פשרה שתרצה את ליברמן עד להורדת נתניהו מכיסאו.

בניגוד לחרדים, בליכוד העלו הצעות פשרה בנושאי הליבה מצד החרדים שיוכלו לקרב את ליברמן להצטרפות לממשלת ימין עם הליכוד והחרדים. בליכוד טענו כי יש מתווה שיוכל לרצות את ליברמן בנושאי הגיוס, הליבה, הגיור ותחבורה ציבורית בשבת.

הערב, בשעה 17:30 ייפגשו ראש הממשלה נתניהו וח"כ אביגדור ליברמן בקריה בתל אביב. במהלך הפגישה ינסה נתניהו להציג את הצעות הפשרה שהועלו בישיבה לאביגדור ליברמן בניסיון לצרפו לגוש הימין.

בראיון הבוקר לאתר ווינט נשאל ליברמן באשר לפשרות המדוברות והגיב בזלזול: "אני לא יודע מה בדיוק הם מוכנים לעשות, פנינו בכתב ובעל פה לליכוד במהלך 28 הימים, לא קיבלנו תשובה ולא התייחסות".

על השאלה אם הוא היה מוכן לשבת עם החרדים במידה שיקבלו אחד או שניים מעקרונותיו, השיב כי "צריך לראות כמה הליכוד מוכן ללכת עם תפיסתו של ז'בוטינסקי, ולא של דרעי וליצמן".

מוקדם יותר נחשף ב'כיכר השבת' כי החרדים צפויים להחרים את האירוע הערב הקרוי "מפגן נגד הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הח"כים הערבים".

החרדים הסבירו כי האירוע נוגד את רוח והשקפת המפלגות החרדיות. אך הבהירו כי הם הראשונים להתייצב לצד רה"מ נתניהו בכל הזמנות, ואף צפויים להשתתף מחר (שני) בישיבת חברי בלוק ה-55 בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר