חשיפת 'כיכר'

מעמד סיום הש"ס המאוחד; התקדמות בהכנות

ביממה האחרונה נרשמה התקדמות לקיום האירוע ונקבעה פגישה עם בעלי השטח, בו מתכננים לארגן את המעמד המאוחד בראשות שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
סיום הש"ס בארה"ב (צילום: ברוך עזאגווי, אתר COL)

המאמצים לקיום מעמד ענק לסיום הש"ס מאוחד על-ידי המפלגות החרדיות, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', צוברים תאוצה זאת לצד סדרת אירועי סיום הש"ס של ארגון 'דרשו' שיתקיימו בארץ ובעולם.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת' בשבוע שעבר, במפלגות החרדיות 'דגל התורה', 'אגודת ישראל' וש"ס מעוניינים לקיים כנס ענק לציון סיום הש"ס במסגרת הדף היומי, בהאנגר ענק בכביש 7 בסמוך ליבנה, שיאפשר את השתתפותם של 40 אלף איש, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל.

ל'כיכר השבת' נודע כי ביממה האחרונה נרשמה התקדמות ממשית לקיום האירוע ונקבעה פגישה עם בעלי השטח. מחר, יום שני, צפויים נציגים מטעם המפלגות החרדיות להיפגש ובהמשך השבוע צפויה פגישה עם נציגי המשטרה וכיבוי אש, כאשר לאחר קבלת האישורים הללו, יתחילו בהפקת האירוע.

להפקת האירוע שותפים בימים אלו, מטעם 'אגודת ישראל' סגני ראש העיר בני ברק חנוך זייברט ויהושע מנדל, מטעם 'דגל התורה', שבתי מרקוביץ ושלמה פולק, וכן נציגי 'תודעה' הרב ישראל משה פרידמן והרב מרדכי בלוי.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי האירוע מתוכנן להתקיים ב'זאת חנוכה', כאשר מרנן האדמו"רים ישנו ממנהגם ויערכו את טיש שריפת הפתילות בשעה מוקדמת יותר, כדי להשתתף במעמד הגדול.

גם בסוגיית התקציב הושגה התקדמות, לאחר שיו"ר 'דגל התורה' משה גפני ויו"ר 'אגודת ישראל' יעקב ליצמן בעצה אחת עם יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיעו להבנות ראשוניות כיצד להשיג תקציב לאירוע הענק.

חשיפת 'כיכר השבת'

גורם המעורב בתכנון האירוע אומר ל'כיכר השבת' כי "ב'דגל התורה', ב'אגודת ישראל' ובש"ס תומכים בקיום המעמד הגדול שיאחד את שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה. בדרך כלל כאשר כולם בעד, כל הבעיות מסתדרות. אנחנו פועלים לקיים אירוע ענק שלא היה כמותו ביהדות החרדית, תמיד יש בשוליים מי שמנסים להערים 'קשיים', אלא שגדולי הדור בעד להוקיר את לומדי הדף היומי, ואפילו הפן המוסיקלי כבר התחיל להיות מתוכנן לפרטי פרטים, כולל הזמנת אמנים מחו"ל והפקה מיוחדת מאוד. ההכנות בעיצומן".

במקביל, בארגון 'דרשו' ממשיכים בהכנות הנרחבות למעמדי סיום הש"ס בהשתתפות רבבות עמלי התורה ובראשות גדולי התורה. המעמד הראשון ייערך במוצאי שבת קודש, ל' בכסלו, בבנייני האומה בירושלים. המעמד השני ייערך באצטדיון 'יד אליהו' בתל אביב, ביום חמישי י"ב בטבת, זאת לצד מעמדים נוספים שייערכו ברחבי העולם.

בארגון 'דרשו' מציגים חלק מהמספרים המעידים על ההיקף העצום של לימוד התורה שיבוא לידי ביטוי באירועי הענק. מאז הוקם 'דרשו', נבחנו 219 אלף בני אדם, הנבחן הצעיר ביותר הוא בן 8 ואילו הנבחן המבוגר ביותר הוא בן 90. בארגון יש 12 תוכניות לימוד שונות ו-673 מוקדי בחינה ברחבי העולם היהודי.

420 אברכים נבחנו במסגרת 'דרשו' - במבחן אחד, על כל הש"ס והפכו להיות 'ש"ס אידן'. במסגרת תוכנית 'קנין תורה' נבחנים על 120 דפי גמרא בארבעה חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר