"זוג ערירי אמיד"

הנציג החרדי הצליח להציל כסף רב לעמותה שנסגרה

הנציג המבטיח של 'דגל התורה', בעיריית ירושלים, דודי בלומנשטוק עשה את הלא ייאמן והצליח להציל סכומי כסף אדירים מזוג ערירים שנפטר ללא ילדים ואשר תרמו את כספם לצדקה (ארץ)

(צילום: מתוך הטוויטר של איציק אוחנה)

הנציג המבטיח של 'דגל התורה', בעיריית ירושלים, דודי בלומנשטוק עשה את הבלתי ייאמן והצליח להציל כספי ירושה של זוג ערירים שנפטר ללא ילדים ואשר תרמו את כספם לצדקה.

הסיפור התחיל לפני קרוב ל-12 שנים, אז נפטרו זוג ערירים שהתגוררו בשכונת בית וגן בירושלים ואשר תרמו בחייהם כסף רב לצדקה.
את הכסף שנשאר ואת כספי מכירת הדירה בה התגוררו הם ציוו לחלק לנזקקים להם הם תרמו עוד בחייהם.

אלא שלתדהמת גבאי הצדקה שטיפלו בכספי הירושה, הם קיבלו זמן קצר לאחר מכירת הנכס וחלוקת כספי הצדקה מכתב מעיריית ירושלים עם דרישה לתשלום סכום עתק בגין חיוב ארנונה על אותן 12 שנה בה עמדה הדירה ריקה מאדם.

הודות לטיפולו הנמרץ של חבר מועצת העיר הרב דודי בלומנשטוק נמצא הפתרון היצירתי לחוב שרבץ על כספי הצדקה שהותירו בני הזוג הערירים.

נחמה ופנחס רבהון, היו זוג ערירים שהתגוררו עשרות שנים ברחוב פרנק, בסמיכות לכ"ק האדמו"ר מאמשינוב בשכונת בית וגן בירושלים.

עוד בחייהם, מכיוון שלא היה להם למי להוריש את כספם, הם החליטו לפתוח עמותה שתחלק את כספם הרב לנזקקים ולעלובי החיים.

העמותה נקראה על שמם, "זכרון פנחס ונחמה רבהון" ומנהלי העמותה חילקו את כספם כפי רצונם של הזוג ובפיקוח של רבנים ידועי שם.

מצבה של הדירה בבית וגן

לאחר פטירת שני בני הזוג, הדירה שהייתה שייכת להם (דירת שני חדרים - לא גדולה. ח"ב), הייתה אמורה לעבור לעמותה ומשם הכסף היה אמור לעבור לנזקקים - ובכך העמותה היתה אמורה לסיים את תפקידה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי היו בעיות עם העיזבון ועם סבך האישורים הבירוקרטיים מה שהותיר את הדירה ריקה, ובמשך קרוב ל-12 שנה איש לא התגורר בה.

בחסדי שמיים, לפני שנה העניין המשפטי עלה על מסלול מהיר של פתרון וכספי הצדקה ממכירת הדירה - בסך של כמיליון וחצי שקלים הועבר לעמותה שהעבירה את הכסף לנזקקים, והעמותה החלה בתהליך פירוק.

מצבה של הדירה בבית וגן
מצבה של הדירה בבית וגן
הגדלה

אלא שסאת הייסורים של הצדיקים שטיפלו בדירה לא תמה בזאת, התברר שרק החלה. לפתע עיריית ירושלים נזכרה כי לא שולם על הדירה ארנונה 12 שנה, והיא שיגרה דרישה לעמותה שתשלם מידית את החוב העומד על סך של מעל מאה אלף שקל.

גבאי הצדקה - שעבדו כולם בהתנדבות מלאה, לא ידעו את נפשם מה יעשו? איך ישיגו את הכסף, הרי כל הכסף כבר חולק והעמותה בכלל הולכת להיסגר.

אנשי העמותה החליטו לפנות לנציגים החרדיים בעיריית ירושלים, ואחד הנציגים (אנשי העמותה, למרות הכעס, מעדיפים להתמקד בפן החיובי ולא להזכיר את שמו. ח"ב) אף הבטיח לסייע - תוך מריחת זמן של למעלה משמונה חודשים והבטחות רבות שהתבררו כהבטחות שווא.

דודי בלומנשטוק משמאל, עם דוד זהר (מתוך הטוויטר של איציק אוחנה)
דודי בלומנשטוק משמאל, עם דוד זהר (צילום: מתוך הטוויטר של איציק אוחנה)
הגדלה

בצר להם, לאחר שראו שהעסק עם הנציג החרדי לא מתקדם, החליטו אנשי העמותה לפתוח בקמפיין גיוס כספים כדי לסגור את החוב לעירייה ומתוך כבוד לזוג הערירי שמנוחתו עדן.

איך נפתרה הסאגה?

עוה"ד שטיפל בן המשפטי של העמותה מספר ל'כיכר השבת':"מתוך הכירותי את הסיפור של הזוג הערירי נרתמתי לעזור ועשיתי ככל שאני יכול, על מנת לסיים את הסאגה המשפטית הזו.

יום לפני ההחלטה על היציאה לגיוס הכספים פגשתי את איש 'דגל התורה, הרב דוד זוהר, ששמע את הסיפור והשתלשלות בקשב רב והבטיח לעשות ככל הניתן על מנת לדאוג לקיום צוואתם של הזוג הערירי. אני אקשר בינך לבין חבר מפלגתי דוד בלומנשטוק והוא יסייע לכם, אמר וכך עשה".

"להפתעתנו הרבה", ממשיך עורך הדין לספר, "אחרי שכבר שבענו מהבטחות של נציגי העירייה, הרב בלומנשטוק הפתיע אותנו לטובה - ומין הראוי ששלוחי הציבור ממנו ילמדו וכך יעשו. בלומנשטוק עשה את הלא ייאמן ותוך שבועיים!! העירייה ביטלה את החיוב המדובר והכסף המיותר שהיה יכול להתבזבז - נמנע, בזכותו".

אחד מאנשי העמותה, מוסיף ואומר: "בלומנשטוק הוא נציג ציבור אמין ויעיל, ולא משחק ב"נדמה לי", ברגע שהוא שמע על הבעיה הזו כל מעייניו היו נתונים אך ורק לסוגיה הזו והוא בעצמו נסחב בין חדרי העירייה כדי לוודא שהכל נעשה כשורה. הוא היה חדור מטרה שכסף של צדקה לא יתבזבז ומבחינתנו הוא תרם את הסכום לצדקה שאם לא הוא הכסף היה יוצא מכיסו של הציבור".

מטעמו של דודי בלומנשטוק נמסר ל'כיכר השבת': "שמח שהצלחתי לעזור לעמותת "זכרון פנחס ונחמה", עמותה שעוזרת למשפחות מעוטות יכולת , כשפנו אלי מהעמותה כמוצא אחרון היה נראה שהענין מסובך ביותר, אך ב"ה לאחר סדרת פגישות עם הגורמים הרלבנטיים בעיריית ירושלים ומאמצים מרובים סודר הדבר על הצד הטוב ביותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר