צפו בתיעוד

מחאת הנפט באיראן: עשרות מפגינים נהרגו

הרשויות באיראן דיווחו כי השקט שב לשרור ברחובות הערים אך בתיעודים שהופצו ברשת, למרות השבתת האינטרנט, נראה כי המפגינים עדיין ברחובות, ובאו"ם - מודאגים (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

דובר נציבות האו"ם לענייני זכויות אדם הצהיר בצהריים (שלישי) כי לפי הדיווחים שהגיעו אליהם, עשרות מפגינים נהרגו במהלך ימי מחאות הנפט באיראן.

הרשויות ברפובליקה האסלאמית טענו היום כי ההפגנות ברחבי המדינה דעכו והמפגינים התפזרו. "השקט הושב למדינה", אמר דובר מערכת המשפט רולמחוסיין אסמאעילי.

למרות זאת, ועל אף השבתת האינטרנט במדינה - צעד שנועד למנוע את התפשטות המחאה, סרטונים שהעלו לרשתות החברתיות הראו כי המפגינים עדיין ברחובות.

המחאה המתחדשת באיראן, ברקע העלאת מחירי הבנזין מ-10,000 ל-15,000 ריאלים (כ-0.13 דולר) לליטר. מפגינים בכל רחבי המדינה יצאו לרחובות והשמיעו ססמאות בגנות המשטר.

המנהיג העליון של איראן, אייתולה עלי חמינאי, התייחס ביון ראשון השבוע לראשונה להפגנות המחאה וטען כי המחאה לובתה בידי גורמי אופוזיציה איראניים בשיתוף גורמים זרים המעוניינים להתערב בנעשה במדינה.

"רוב האנשים לא מוטרדים מההחלטה, המרד נעשה על ידי חוליגנים ולא על ידי העם שלנו", אמר חמינאי. "האופוזיציה ואויביה של איראן תמיד תמכו במרד פנימי והם ימשיכו לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר