"פיקוח נפש"

עשרות תושבים חרדים ללא מים בגבעת זאב

תושבי שכונת רמת גבעת זאב כבר ארבעה ימים ללא מים בברזים בשל תקלה בצנרת. במועצה מודעים לתקלה אך לא טרחו לשלוח מיכליות מים לתושבים שסובלים קשות (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

יולדות עם פעוטות שזה עתה נולדו, אנשים חולי סוכר, ומשפחות ברוכות ילדים, כבר ארבעה ימים ללא מים בברזים בשכונת רמת גבעת זאב.

התושבים גילו את התקלה ביום ראשון ופנו למועצה המקומית. המועצה אכן שיגרה את העובדים לטיפול בתקלה, אך התיקון לא צלח והבעיה התבררה כחמורה יותר. הם תחילה הכריזו על סיום התקלה, אך המים לא חזרו. במועצה טענו כי התגלתה תקלה נוספת ונוצר פיצוץ בנקודה נוספת.

אחד התושבים אומר ל'כיכר השבת': "לא יאומן שבמשך כל הימים הללו לא קיבלנו שום עדכון מהמועצה, לא עדכנו אותנו שיש תקלה חוזרת. תינוקות קטנים, נשים בהריון, חולים במחלות שונות - קמים בבוקר ללא מים, לא נתנו לנו מענה זמני ועד היום החלק מהבניינים אין מים".

האם חזרו המים לברזים? תלוי את מי שואלים, כמה מהתושבים טוענים בשיחה עם 'כיכר השבת', כי גם בשעה זו אין מים בחלק מהבתים. מנגד במועצה טוענים, כי המצב כרגע תקין.

כך או כך, נרשם זלזול בתושבים, משום שבכל עיר או מועצה מקומית נהוג לעדכן את התושבים בזמן תקלה ואף להביא מים במיכליות מתחת לבתים.

במועצה ניסו להסביר כי "היות והפסקות המים היו לסרוגין ולא ממושכות, הצוות שבשטח סבר שאין צורך בהבאת עוקב מים. מלמידת המקרה ברור כי החלטה זו הייתה שגויה ואנו נחדד את הנהלים בעניין אספקה של מקור מים חלופי לתושבים, על מנת שמקרים מסוג זה לא יחזרו".

כך מסבירים במועצת גבעת זאב את השתלשלות העניינים: "ביום שני 18 בנובמבר, 2019, בשעות אחה"צ, נתקבלה תלונה במועצה המקומית גבעת זאב על פיצוץ בצינור מים בשכונת רמת גבעת זאב.

צוותי המועצה מיהרו למקום באופן מידי לתיקון הצינור. העבודות החלו באותו היום ונמשכו ביום המחרת, כאשר במהלכן נתגלה פיצוץ בנקודה נוספת בחלק אחר של תשתית המים. עקב כך, היו הפסקות חוזרות באספקת המים.

העובדים שטיפלו בתקלה סברו כי הטיפול יסתיים בתוך זמן קצר ועל כן לא העבירו דיווח וכתוצאה מכך התושבים לא עודכנו.

אנו מצרים על אי הנוחות ומתנצלים בפני התושבים על הקושי שנגרם להם כתוצאה מכך. אנו מפיקים את הלקחים על מנת להבטיח ולוודא שמקרה מסוג זה לא יקרה בשנית!".

כיכר השבת ימשיך לעקוב אחר המקרה החמור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר