מגמה אנטי חרדית?

חרדים בקריית מנחם אבודים בשל מחלוקת בין העירייה לעמותה

לאחר שבשכונת קריית מנחם בירושלים, החלו להופיע זוגות חרדים רבים, נוצר צורך מיידי בתוספת גן חדש. אך גם רשת 'אור לילד' וגם העירייה מסירים מעצמם את האשמה (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

ההורים החרדים בשכונת 'קריית מנחם' בירושלים, זועמים: גן הבנות בשכונה המיועד לציבור החרדי, לא מצליח לתפקד, מלבד כך שאין צהרון, המבנים לא תקינים, אין ביטוח לילדים והגן נמצא בסכנת סגירה.

בשיחה עם 'כיכר השבת', טוענים ההורים: "כל אחד מגלגל את האשמה לכיוון השני ואנחנו לא יודעים מה לעשות, אנחנו אנשים פשוטים שרק רוצים ללכת לעבודה ולכוללים ובמקום זאת אנו נאלצים להתעסק בפוליטיקות שבין העירייה לרשת הגנים".

קריית מנחם, נמצאת בדרום ירושלים, לפני כחמש שנים החלו להגיע לשכונה החילונית, תושבים חרדיים שקפצו על ההזדמנות לרכוש דירה במחיר סביר בירושלים ולגור במקום סביר.

אם בהתחלה זה היה טפטוף, בשנה האחרונה זרם החרדיים שהגיעו לשכונה גבר - ובשל כך נוצר מצב של חוסר מקום בתשתיות החינוכיות הקיימות. כלומר, אם בעבר גן ילדים אחד הספיק נוצר מצב שצריך עוד גן.

התושבים מאשימים בשיחה ל'כיכר' את העירייה, שהיא לא מעוניינת לפתוח עוד גן ילדים, הן בשל חוסר הרצון לקלוט עוד חרדים בשכונה והן בשל הניסיונות לדחוף את כל הילדים לגן אחד, כפי שקורה עכשיו, מה שכמובן לא לפי התקן של משרד החינוך, אך יחד עם זאת הם מאשימים גם את בעל העמותה המפעיל את הגנים כי הוא לא הגיש את הטפסים בזמן.

אחד התושבים מספר ל'כיכר': "יש בעיה שאין לנו הקצאה לגן, ואנו נואשים ומתחננים לקבל הקצאה כדי שנוכל לקיים אורח חיים נורמלי ושפוי - כמו כלל תושבי העיר המשלמים ארנונה".

"אין שום סיבה שהגן לא יקבל הקצאה כנדרש הרי הצלחנו ברישום ונרשמו 31 ילדות לגן בנות גילאי 3. ועוד 25 בנות גילאי לגן חובה. הרישום כלל גם צהרון עד השעה 16:00 בתוספת תשלום להזנה מסודרת עבור כל השנה. אך למרות הכמות הגדולה של הילדות הידוע מראש, הוקצה קראוון ללא מרחב וללא פינות למידה".

אך לטענת ההורים, הקש ששבר אותם היה כאשר בהפתעה גמורה מספר ימים לאחר תחילת הלימודים הודיעו לכלל ההורים לבוא באמצע היום לקחת את הילדים בשעה 13:30.
הורה אחר מספר ל'כיכר השבת' על אותו היום: "ההורים הוזנקו ממקום העבודה (הורה אחד אף פוטר ממקום עבודתו לאחר שתופעה זו הפכה להיות עובדה יומיומית). הורים שפנו לעמותה לברר מה קרה שהצהרון התבטל, הופנו לעירייה ושם ניתנה תשובה כי אין תקן ואין אישור של משרד החינוך, ומשכך אין אישור לצהרון, ושהנושא בבדיקה ובטיפול".
בינתיים, כל גוף נותן להורים המודאגים תשובה אחרת, והם אובדי עצות, הם לא יודעים האם הגן ייסגר, האם יהיה להם צהרון, מה עושים שאין ביטוח לילדים בגן ועוד הרבה שאלות שהם מפנים לגורמים הרלוונטיים שאמורים לטפל אך נתקלים בקיר אטום.

'כיכר השבת', פנה אל לשכתו של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, כדי שיטיל את כבוד משקלו למען ההורים, ראש העיר הביע נכונות לעזור ואמר, כי "העירייה עשתה מאמצים רבים להביא לפיתרון הבעיה, ולראייה, הצהרון המדובר קיבל מעמד 'לקראת רשיון', המאפשר להפעילו כבר היום. המפעיל מסרב לפתוח את הצהרון עד שיקבל רשיון סופי משיקוליו הוא. נמשיך לעשות מאמצים לפיתרון הבעיה".

מטעם רשת אור לילד, המפעילה את הגן נמסר ל'כיכר השבת': "'אור לילד' פותחת גני ילדים לפי הנחיית העיריה. בהתאם לנוהל, על העיריה להעביר מסמכים שונים למשרד החינוך לפתיחת הכיתה, משרד החינוך הודיע שהמסמכים שהעיריה חתמה אינם לפי הנוהל העדכני ואנו ממתינים מזה שלושה שבועות לחתימת העיריה על מסמך עדכני למשרד החינוך. הגן אינו עומד להסגר ואנו מקוים שבסופו של דבר הוא יאושר ע"י משרד החינוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר