"להיות בתוך הפרשה"

נוסעים לשבת חיי שרה בחברון? כדאי שתצפו בכתבה הזאת

עשרות אלפי יהודים צפויים לשהות השבת בחברון לרגל 'שבת חיי שרה'. "כיכר השבת" יצא לשטח לשמוע על ההכנות בעיר האבות, ועל התחושה והחוויה של השבת בעיר האבות (בארץ)

(צילום ועריכה: אריאל ליבא, כיכר השבת)

לקראת שבת פרשת חיי שרה, אז נקרא בתורה כיצד רכש אברהם אבינו את מערת המכפלה בתמורה לארבע מאות שקל כסף, יעלו עשרות אלפים לשבות בסמוך לקברי האבות.

'כיכר השבת' יצא לתעד את ההכנות לקראת בואם של הרבבות, ושוחח עם המארגנים ותושבי המקום שסיפרו על החוויות, ההכנות ונתנו הנחיות למתכננים להשתתף.

נועם ארנון, דובר הישוב היהודי בחברון מסביר כי "יש לנו הזדמנות לחוויה שאין כמוה. להיות בתוך פרשת השבוע ולא רק לקרוא עליה. אתה נמצא כאן יחד עם אברהם אבינו כשהוא קונה את השדה וקובר את שרה אמנו. זו חוויה שקשה לתאר אותה".

אחד התושבים סיפר ל'כיכר השבת' כי למרות שההכנות קשות, הן שוות הכל וכי הוא מקווה שהשנה יבואו יותר מארבעים אלף המשתתפים בשבת חיי שרה בשנה שעברה.

חב"ד בחברון מקימה אוהלי ענק שם יחלקו סעודות שבת לרבבות שיגיעו לשבת. בשל העומס, כבר לא ניתן להירשם אך נועם ארנון ממליץ לגולשים: "תביאו אוהלים וקופסת שימורים של טונה. אבל גם מי שלא נרשם, לא ייצא רעב...".

במנהלת מערת המכפלה אומרים ל'כיכר השבת' כי בשל שעון החורף והעובדה ששבת נכנסת מוקדם, מומלץ להקדים את זמן ההגעה לחברון, שכן מניסיון העבר, הכבישים עמוסים בשל הרבבות הנוהרים לחברון.

בכתבה ביררנו גם האם לא מסוכן מידי להגיע להתפלל במערת המכפלה בשל המצב הביטחוני, ותיעדנו את ההכנות הלוגיסטיות לקראת השבת.

צפו בכתבה

*********

רוצים לעזור למתיישבי חברון ? כנסו לכאן>> (קישור ממומן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר