ברוך דיין האמת

אבל בבית שמש: הרב חיים זאב מלינוביץ זצ"ל

לאחר מחלה קשה ומייסרת, הלך לעולמו היום אחר הצהריים, הרב חיים זאב מלינוביץ זצ"ל, רבה של קהילת "בית תפילה יונה אברהם" בבית שמש, כשהוא בן 67 בלבד (דיין האמת)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

ברוך דיין האמת: אחר הצהריים הלך לבית עולמו הרב חיים זאב מלינוביץ, תלמיד חכם גדול, דיין, מגיד שיעור ורב קהילת "בית תפילה יונה אברהם" ברמת בית שמש.

לאחר מחלה קשה ברגלו ממנה סבל, היום (חמישי) הלך לבית עולמו רבה של קהילת "בית תפילה" ברמת בית שמש הרב זאב חיים מלינוביץ כשהוא בן 67 בלבד.

במשך 18 השנים האחרונות כיהן הרב מלינוביץ כרבה של קהילת "בית תפילה יונה אברהם" בשכונת רמת בית שמש א' אותה הוביל בגאון וניווט את בני הקהילה כמו גם לקח חלק בביסוס השכונה החדשה ועיצובה הרוחני יחד עם שאר רבני העיר.

בתקופה האחרונה חלה ברגלו ונאלץ להיעדר מתפקידו כרב הקהילה. היום, כאמור, חלה התדרדרות במצבו והוא נלקח לבית עולמו.

בני משפחתו מספרים ל"כיכר השבת" על אדם שהיה גאון גדול בתורה, אשר העמיד תלמידים ללא מספר. "הוא קיים את הפסוק "ולא תגורו מפני איש" - כפשוטו ממש", מספרת המשפחה האבלה.

בסיעת דגל התורה בבית שמש הספידו: "זכינו להיכנס אל הרב בתדירות ולדון בענייניה השוטפים של העיר ונהנינו ממנו עצה ותושיה".

הלוויה תיערך מחר בשעה 9:45 מבית הכנסת "בית תפילה" ברחוב נחל רפאים. בניו שבניו יורק עושים את דרכם ארצה להשתתף בלוויה.

קורות חייו: גדל בשכונת ׳לואראיסטסייד׳ במנהטן, בבחרותו למד בישיבת פילדלפיה, לאחר מכן הלך ללמוד אצל הרב אבא ברמן זצ"ל. נישא לבתו של הרב דב בער מזאה זצ"ל, בעל מחבר ספר ׳קיצור משנה ברורה׳.

בתחילת נישואיהם גרו בעיר מונסי שם המשיך ללמוד בכולל ולאחר מכן התמנה לראש חבורה בישיבה שם. במקביל התמנה לדיין בבית הדין של הרב לאנדסמן במונסי.

בשנת תשנ"ז עלו הוא ומשפחתו לארץ והתמנה לתפקיד מגיד שיעור בישיבת 'אש התורה' בירושלים למשך כמה שנים.

חלק משמעותי מחייו הקדיש לעריכת גמרות הש"ס שבהוצאת 'ארט-סקרול - שוטנשטיין', והיה לאחד מהעורכים הראשיים עד יומו האחרון. כמו כן, לקח חלק מהעריכה הראשית של כל ש"ס בבלי וירושלמי באנגלית ובעברית של גמרות 'ארטסקרול'.

בנוסף, לקח חלק בעריכת המשניות המבוארות שיצאו עד כה, כמו גם ספרי המוסר 'מסילת ישרים', 'שערי תשובה', 'ספר החינוך', 'מדרש רבה', 'קיצור שולחן ערוך ועוד. וכן ערך את החומשים עם פירושי הראשונים והרמב"ן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר