"צעד מסוכן"

חשיפה: המספרים ה'לבנים' וה'שחורים' של תלמידי ישיבות גור

ההנהלה הרוחנית בישיבות של חסידות גור החתימה את התלמידים והוריהם על מסמך התחייבות לבצע שיחות טלפון רק באמצעות שירות סינון קפדני, ותוך מעקב הדוק. חלק מההורים זועמים (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
בחורים מחסידות גור. אילוסטרציה (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

פרסום ראשון: תלמידי ישיבות גור נחסמו לאחרונה מביצוע שיחות טלפון מהמכשירים המותקנים בישיבות, מלבד לעשרה יעדים - אלו שיקבלו אישור מיוחד מהנהלת הישיבה. בנוסף, כך נודע ל'כיכר השבת', יופעל בישיבות שירות של פירוט שיחות, שיועבר לראשי הישיבה.

מתברר, כי הסינון המופעל מטעם 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' על טלפונים בישיבות שונות ברחבי הארץ, לא מספק את המנהלים הרוחניים של ישיבות גור, ובשל כך הבחורים הוחתמו בימים אלו על שירות הסינון החדש והקפדני, שכאמור יאפשר להם להוציא שיחות רק לעשרה מספרי טלפון, כאשר נותנים לבחור אופציה להוסיף עוד מספרים שלא נמצאים במאגר.

אחד מהורי הבחורים, שהוחתם על המסמך, אומר ל'כיכר השבת': "מדובר כמעט בפיקוח נפש, ואסור לעשות ככה; יש בחורים שצריכים להתקשר לרופא, ועד שיגישו לאישור יקח זמן. שלא לדבר על טיפול נפשי, שהם כמובן יתביישו לספר שהם זקוקים לו".

"אני ואשתי מתנגדים לזה, אבל אין לנו ברירה", מוסיף אב אחד לתלמיד ב'גור': "החשש של מנהלי הישיבות, הוא שהבחורים ייצרו קשרים שלדעתה אסורים. לכן, הייתי ממליץ להפעיל רק פירוט שיחות, ובכל שיחה ארוכה וחשודה - שייבדקו. אבל לחסום את כל העולם - זה ממש טירוף. צעד מסוכן".

המסמך המדובר (צילום מסך)

במסמך ההתחייבות, עליו הוחתמו הבחורים והוריהם, ומתפרסם כאן לראשונה, נכתב: "לצערנו, הטלפונים הפכו לכלי משחית ולשימוש אסור, וזאת מבלי להתייחס להשחתת כספים עבור שיחות מיותרות שאינן לדיבור בלבד. כתוצאה מכך, התאגדו כמה ישיבות מול חברת 'מסלולרי', ואלו פתחו אפשרות שהטלפונים ייפתחו לדיבור למספרים מאושרים בלבד".

"במשך כמה חודשים נערכנו לכך בצורה מאוד מקיפה", נכתב עוד, "והמאגר מונה עשרות אלפי מספרים, של קווי מידע חיוני כמו תחבורה, ישיבות, קופות חולים ומספרים של משפחות מאנ"ש" (מתוכם ייבחרו רק עשרה. י.ק.).

המספרים מחולקים ל'מספרים לבנים' ו'מספרים שחורים', כאשר האחרונים הם מספרי טלפון שלא אושרו ובשל כך לא ניתן לחייג אליהם כלל.

ההורים נדרשים כעת לחתום על מספר סעיפים, בהם כאלו המתירים במקרים מסוימים להנהלת הישיבה להשיג פירוט שיחות של הבחורים, במטרה לעקוב אם ישנן שיחות 'חשודות' או ארוכות יתר על המידה.

במסמך נכתב עוד: "המשתמש והוריו יודעים כי ניתן יהיה לחייג רק למספרים לבנים (חיוג מותר), אשר יוזנו מראש, דוגמת הורים, בית, בני משפחה וכדומה, וייחסמו מספרים - כפי שיקול הדעת של הצוות הרוחני".

סעיף נוסף, עליו הוחתמו תלמידי גור והוריהם, קובע כי "החברה תעביר לצוות הרוחני כל מידע לגבי המשתמש, לרבות פירוט שיחות של המשתמש", אך בחברה ממהרים להדגיש ולהרגיע: "אין אפשרות להאזנה או ציתות לשיחות, מצד החברה או הישיבה".

אחרי ביצוע המהלך הראשוני, תינתן לכל בחור האפשרות להגיש להנהלת הישיבה כעשרה מספרי טלפון, אותם הישיבה תאשר לחברה לפתוח לשיחות, לאחר בדיקה ובירור. לכל בחור יהיה קוד, כך רק עבורו נפתחת הרשימה הספציפית שמסר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר