נאום מעורר מחלוקת

בני גנץ: 'נתניהו הסית - והוביל לרצח יצחק רבין'

יו"ר 'כחול לבן', ח"כ בני גנץ, נשא הערב נאום חריף נגד בנימין נתניהו, ובמקביל הציע למנוע בחירות שלישיות באמצעות רוטציה על תפקיד ראש ממשלת ישראל - כשהוא יכהן ראשון (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכה)

יו"ר כחול לבן בני גנץ תוקף הערב (מוצ"ש) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות ההמלצה להגיש נגדו כתב אישום, ומשמיע לראשונה הצעה חדשה להקמת ממשלת אחדות בלי נתניהו - ש"יפרוש לנהל את ענייניו המשפטיים".

בנאומו אמר גנץ: "נתניהו הוא פטריוט ישראלי. אבל פטריוט אמיתי לא היה מחזיק את אזרחי ישראל כבני ערובה למאבקו המשפטי. מי שדרך על יריביו הפוליטיים ולא ריחם עליהם גם בשעות קשות, הוא האחרון שיכול לגייס את הציבור להסית נגד שוטרים, פרקליטים ושופטים".

"מי שהוביל מסע הסתה קשה וכואב נגד רבין, צריך לדעת היטב את מחירן המסוכן של מילים, העלולות להפוך חלילה לכדורי מוות", תקף יו"ר 'כחול לבן' והאשים בכך את נתניהו ברצח רבין.

רבין. ראש הממשלה שנרצח (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

גנץ פנה כאמור למנהיגי הליכוד, ואמר: "אני קורא להקים ממשלת אחדות רחבה, בראשותי. אני אהיה ראש הממשלה בשנתיים הראשונות, ואם נתניהו יזוכה הוא יחזור. אפשר למנוע בחירות. מנהיגי הליכוד; זה הזמן להשמיע את קולכם".

מפלגת הליכוד לא נשארה חייבת, והגיבה לדברי גנץ ב"הצעה" משלה: "אחרי שלא הצליח להקים ממשלה, בני גנץ מציע להקים ממשלה בראשותו... אם כחול לבן יעמידו יו"ר אחר במקום בני גנץ, נשקול להציע להם להוביל ברוטציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר