"מסכן את חיינו"

מחאת רוכבי האופנועים: חוסמים את נתיבי איילון

עשרות אופנוענים חוסמים את נתיבי איילון במחאה על החלטת המשטרה לחזור ולאסור עליהם לנסוע בשולי הכביש גם בעת פקקים ולקנוס אותם. פקקים כבדים במקום (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

עשרות רוכבי אופנועים חוסמים הבוקר (ראשון) לסירוגין את נתיבי איילון במחאה על כך שהמשטרה מתכוונת לאכוף את איסור הנסיעה בשוליים.

עד עתה, במשך עשור, המשטרה קיבלה החלטה שלא לאכוף זאת בעת שיש פקקים במידה והאופנוע נוסע במהירות סבירה בשוליים הימניות, וזאת כדי להקל על הפקקים ולהוריד את הסיכון מהאופנוענים ולהפחית את ההשתחלות שלהם בין הרכבים, שמסכנת את חייהם.

זעם האופנוענים החל כאשר פורסם ברשת מסמך פנימי של המשטרה ממנו עולה כי ראש אגף תנועה החליט לשנות את הנוהל. במסמך שכותרתו "מיקוד אכיפה ארצי כנגד דו-גלגלי, אופניים וקורקינט" הובהר כי המשטרה תתחיל לאכוף את התקנה האוסרת לרכוב בשולי הכביש גם עם אופנוע וקטנוע, גם כאשר הכביש פקוק.

הסיבה לאכיפה החדשה היא לטענת המשטרה בשל תאונות רבות שאירעו לרוכבי אופניים שנסעו בשולי הכביש. באגף התנועה אישרו את הפרטים והבהירו כי זו עבירה שהקנס עליה עומד על 250 שקלים, ללא נקודות.

באגף התנועה הבהירו, כי האכיפה לא תהיה גורפת ותתמקד ברוכבים שייסעו בצורה פרועה ומסוכנת, שיבצעו עקיפות מסוכנות בשוליים ושיזגזגו וייסעו במהירות גבוהה. עוד תתמקד האכיפה ברוכבים שייסעו בשוליים בזמן שהתנועה בנתיבים זורמת כסדרה ללא עומסים מיוחדים וברוכבים שייסעו על שטחי הפרדה מסומנים וייכנסו לנתיבים בצורה מסוכנת.

כאמור, הרוכבים זועמים וטוענים כי האכיפה החדשה מסכנת את חייהם ומאלצת אותם לנסוע בין הרכבים שלא רואים אותם.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות מחאת רוכבי האופנועים על כביש 20 קיימים עומסי תנועה במחלף השלום לדרום ובמחלף רוקח לצפון. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום. מומלץ לנהגים לנהוג בדרכים חלופיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר