יונתן רזאל בסינגל חדש מפרויקט "צמאה"

יונתן רזאל בסינגל חדש מתוך 'צמאה 5' פרויקט שירי חב"ד של נאור כרמי. זהו הסינגל הכמעט אחרון לפני צאת האלבום בחגיגות יט' כסליו בבניני האומה (סינגלים וקליפים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

הזמר והיוצר יונתן רזאל מחדש את הניגון החב"די הותיק "אין עוד מלבדו", בביצוע ובעיבוד ישראלי – עכשווי, בהפקתו המוזיקלית של נאור כרמי, סינגל שביעי וכמעט אחרון מתוך צמאה 5.

זו הפעם הרביעית בה לוקח רזאל חלק בפרויקט המוזיקלי צמאה, זאת לאחר שביצע את השיר 'כאייל תערוג' בצמאה 2, 'וידעו כי אתה' בצמאה 3, 'יעלה תחנונינו' בצמאה 4.

הלחן אינו ידוע. מקור המילים הוא ברעיון החסידי – השאיפה להביא את האדם לידי הכרה שהעולם כולו הוא אַיִן ואפס, הבל הבלים, ושהמציאות האמת והיחידה היא הקב"ה – אין עוד מלבדו.

רזאל, המבצע בסגנונו האישי המיוחד את הניגון ושגם יופיע השנה במופע צמאה אמר: "יש לי זכות ואני גאה לקחת חלק במסר הגדול הזה של 'אין עוד מלבדו'. אני רואה בפסוק הזה את תמצית העבודה ממש. הניגון הזה ממחיש בתמציתיות את עבודת היהודי בעולמו- "הכל הבל הבלים ואין עוד מלבדו" כשהמילים מושרות שוב ושוב ושוב, זה ממש חודר לתודעה".

"במפגש שלי עם נאור נוצר גרוב ממש כייפי. החיבור הזה היה מהנה מאוד עבורי. אני מגיע ממוזיקה יותר עמוקה והניגון הזה הצריך ממני בהתחלה לצאת קצת מאיזור הנוחות שלי. לאט לאט נכנסתי לעניין בכיף גדול. הילדים שלי שומעים את השיר המון והוא מתנגן בבית. הקטע עם האידיש- חצי משפט כזה, היה חידוש ממש גדול עבורי ואהבתי את העניין".

לקראת צאת האלבום החמישי והאחרון בסדרת המופת, איך היית מסכם את פרויקט צמאה?

הניגונים האלו שמושרים בכל בית יצרו מהפכה תרבותית ומוזיקלית של ממש ונכנסו למאות אלפי בתים בישראל ובעולם היהודי בכלל. הניגונים האלו הם קאנוניים. מדהים שמצד אחד זה מהדהד בלב ומרגיש מאוד שייך לנו. מצד שני, הניגונים האלו בני 300 שנה חלקם, והגיעו מהצד השני של העולם.

כזמר יוצר אני מחפש ניגון או שיר שהוא בן אלמוות ואפשר לומר באופן חד משמעי שהניגונים בצמאה עונים לקריטריון הזה. יש לפרויקט גם השלכות נפלאות לעבודת ה', חיבור למסורת ולחסידות. צמאה מהווה אבן דרך בכל החיפוש שהדור עובר מבחינה תרבותית. אני רואה בצמאה נקודת ציון בפרוטרט של המוזיקה והאמנות שנוצר פה בארץ ב15 שנה האחרונות.

איך היה לעבוד לצד נאור?

נאור כרמי הצליח לחדש ולרענן, למצוא מה שמתאים לכל זמר ולכל ניגון, ליצור את הפסיפס המדויק מכל הזמרים שמשתתפים בפרויקט. דבר גדול נוסף שקרה לנו הודות לצמאה זו הקרבה הגדולה

החבורה של האמנים הדבר יצר קרבה גדולה. הפך אותנו לקבוצה- אנחנו מופיעים יחד, מקליטים יחד, נפגשים להופעות אתה שומע את עצמך עם זמרים וחברים שאתה אוהב ומכיר, זה יצר דיבוק חברים וחיבר בינינו.

בכללי החוויה להופיע בצמאה היא מיוחדת. מעבר לעובדה הטכנית שמדובר במוזיקה מעולה ואמנות אמיתית ברמה המקצועית ביותר, יש משהו שכשאתה מופיע עם חומרים שלך, אתה יותר עסוק בעצמך ויש צדדים פחות חיוביים במקצוע. להופיע בצמאה זה נטו שמחה אמיתית, משהו שאתה שואף להגיע אליו כל השנה, כל מופע. מבחינה אמונית יש שם שמחה והתרגשות, כמיהה ושותפות. תמיד בסוף השבוע הזה אתה מרגיש 'איזה בעסה שזה נגמר'.

שישה סינגלים יצאו בשנה האחרונה מהאלבום החמישי בסדרת צמאה, וכעת יוצא האלבום כולו לאחר הפסקה בת שנתיים מאז שיצא אלבום צמאה 4.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר