1,000 תושבים זועמים

תושבי בית שמש החרדים: "עליזה בלוך נכשלה"

הפרויקט החדש ברמת בית שמש - 'רמת אברהם', תקוע. למעל 1,000 תושבים נמאס לשמוע את התירוצים של העירייה והיזמים והם דורשים מבלוך שתעמוד בהצהרת הבחירות שלה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
בניית שכונה חרדית בבית שמש, השנה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

תושבי השכונה החדשה בבית שמש - 'רמת אברהם', נמצאים בפרדוקס רציני, כאשר העירייה לא מוכנה לחתום על מתן טופס 4 ואילו היזמים מנצלים זאת כדי להשיג הקלות מהעירייה - בנושא הפיתוח, מה שלטענת התושבים יגרום ל"בכייה לדורות".

בשלושת המתחמים שהוקמו ב'רמת אברהם', עתידים לגור כאלף משפחות חרדיות שרכשו את הדירות במיטב כספם, לפני קרוב לארבע שנים.

לטענת התושבים, הם לוחצים על העירייה לא לעכב את מתן טופס 4, כדי לאפשר את אִכלוס הדירות מידית, ככל הנראה, העירייה - כדי לסייע לדיירים נמנעת לדרוש מהיזמים את מימוש וביצוע מלוא התחייבויותיהם בכל הקשור לרמת הפיתוח.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאז החלו הדיירים להפעיל לחץ על העירייה, ישירות ובאמצעות הנציגות החרדית הארצית והמקומית, החלו היזמים בעבודות פיתוח - אך בקצב מועט ומספר עובדים נמוך.

כפי הנראה, אומרים התושבים, "בין העירייה והיזמים ישנו חוזה בדבר חובת הפיתוח ובו פירוט מלא של עבודות הפיתוח, שרובם כעת לא נעשות. במידה והשכונה תאוכלס בתנאים הנוכחיים תהיה זו בכייה לדורות עבור הדיירים שכן לא נבנו מבני ציבור ומבני חינוך, לא נטעו עצי נוי, לא הוכשרו כל הדרכים, אין ספסלים, תאורה וגינות שעשועים".

"לא ייתכן שגברת עליזה בלוך שנבחרה על הטיקט של הכנת רחובות באופן הראוי למגורים - תיכשל דווקא בתחום זה, ציפינו ממנה להרבה יותר", טוענים התושבים הזועמים.

ועד התושבים אומר ל'כיכר השבת': "אנו בהחלט במצב של אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי. מחד אנחנו מעוניינים כבר להיכנס לדירות וקצה נפשנו להמשיך ולהמתין, מה גם שהדירות כבר מוכנות והקבלנים עמדו בדיבורם, לכן אנו מבקשים מהעירייה לא לעכב את האכלוס, אולם מאידך אנו ממש מבכים על כך שהעירייה הפכה להיות סופר-גמישה עם היזמים ומוותרת להם על רוב עבודות הפיתוח להם הם מחויבים".

תגובת עיריית בית שמש: "מדובר בשכונה שנבנתה על ידי קבלן פרטי. עם היכנסם של ראש העיר, ד"ר עליזה בלוך ויו"ר ועדת תכנון ובנייה חבר המועצה, שמעון גולדברג לתפקיד, העיריה עוסקת בצמצום הפערים שנגרמו עם השנים, לרבות הקמת מבני ציבור ובתי כנסת ותחבורה לרווחת התושבים. בנוסף אישרה מליאת העירייה הקמת שני פארקים בשכונה. אנו לא נרפה עד אשר השכונה תראה כראוי ותיתן מענה אמיתי לתושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר