בעקבות גנץ

"ישראל היום" יתרום 50 אלף ש"ח כפשרה

עיתון 'ישראל היום' הגיע לפשרה עם בני גנץ בעקבות תביעת דיבה שהגיש כנגדו. 50 אלף שקלים יועברו חציים לידי עמותה לקידום אתיופים ומחצית למשפחה שילדיה נשרפו (עיתונות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עיתון '‏ישראל היום' יתרום 50,000 שקל לצדקה במסגרת הסדר פשרה בתביעת הדיבה של בני גנץ נגד העיתון. ‏לבחירת גנץ, 25 אלף ילכו לעמותת עולים ביחד שמסייעת לעולי אתיופיה. 25 נוספים למשפחת אוחנה שילדיהם נשרפו למוות בליל שבת בנתניה.

עוד קובע הסדר הפשרה כי כתבי העיתון "יקפידו כי דיווחיהם ביחס לתובע יהיו הוגנים, נאותים ובהתאם לדין", זאת מבלי להודות בטענות של גנץ כי העיתון פרסום רצף של שקרים גסים ובדותות נגדו, בכוונת מכוון ובחוסר תום לב גמור מתוך מטרה לפגוע בו פוליטית ערב הבחירות לכנסת ה-21.

התביעה הוגשה לפני כחצי שנה, על ידי בני גנץ. הוא תבע את "ישראל היום", עורך ישראל היום בועז ביסמוט והכתבת דניאל רוט-אבנרי בסך מיליון שקלים שייתרמו על ידו לצדקה, בגין סדרה של פרסומים כוזבים, לטענתו, הנוגעים להאשמות שפרסמה לגביו נאוה ג'ייקובס בפייסבוק, האשמות שלא הוכחו בדבר התנהגות לא ראויה שלו בעת שהיה נער צעיר ותלונות נוספות שאף הן לא הוכחו.

גנץ זעם על הפרסומים וטען כי הם שקריים לחלוטין וכי לא היו דברים מעולם. יו"ר כחול לבן טען, כי "מתחילת קמפיין מערכת הבחירות כי העיתון תומך באופן מוצהר בראש הממשלה בנימין נתניהו, מסקר אותו באופן מוטה ומפרסם דיווחים שקריים הנוגעים אליו". במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים ששלח לעיתון, כתב גנץ כי " נוכח חזרתכם האובססיבית על פרסומים בדויים אלה, הרי שככל שלא תפעלו כתוך שעתיים ממועד קבלת מכתבנו זה, תוגש נגדכם תביעה מחר".

כאמור, התביעה הוגשה לבסוף ובימים אלו הגיעו הצדדים לפשרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר