חילוקי דעות ב'ליכוד'

המבחן של נתניהו: הפגנה בת"א נגד "ההפיכה השלטונית"

מחר תיערך הפגנה בתל אביב נגד הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, אליה שוקל רוה"מ נתניהו להגיע בעצמו, אך במפלגת 'הליכוד' יש מי שמסרב להשתתף: "לא מסכימים עם הסגנון" (אקטואליה)

(צילום: Hadas Parush/Flash90)

לאחר ההחלטה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, התארגנו מספר הפגנות, בעד ונגד ההחלטה, אך כעת נתניהו עומד למבחן - לא יילך המאבק.

מחר, יום שלישי, תחת הכותרת "עוצרים את ההפיכה השלטונית", צפויה להיערך הפגנה במוזיאון תל אביב, נגד הפרקליטות. לפי הדיווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות', ראש הממשלה נתניהו שוקל להגיע בעצמו אל ההפגנה.

לפי הדיווח ב'ידיעות', חני בלייווייס, מנהלת לשכת יו"ר הליכוד, ביקשה מהח"כים והשרים להגיע להפגנה, אך לא כולם חשים בנוח לבוא להפגנה שתיקרא תיגר על הפרקליטות, המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה, בסגנון נאומו של נתניהו.

ב'ידיעות' ציטטו בכיר בליכוד שאמר: "מה הכותרת של ההפגנה הזאת בעצם? אנחנו מתבקשים להגיע להפגנה שבה נמתחת ביקורת שאנחנו לא מסכימים עם הסגנון שלה על הפרקליטות ועל עבודת היועץ המשפטי לממשלה. מדברים על הפיכה שלטונית והרוח הנושבת לא מתאימה לכל חברי הליכוד. העובדה שדורשים מאיתנו להגיע והסירוב שיתפרש כחוסר נאמנות אלו דברים עקומים".

הרב חיים דרוקמן, מבכירי הרבנים של הציונות הדתית, קרא לציבור להגיע להפגנה נגד "העוול" שנעשה לראש הממשלה, כלשונו. בסרטון שהופץ אמש, השתמש הרב דרוקמן בביטויים קשים ואמר כי נערך "משפט שדה".

"כל עוד שהוא לא נשפט לפי החוק הוא ממשיך לכהן ולא חייב להתפטר, כולם להפגנה", אמר הרב דרוקמן.

יצוין כי מלבד קריאתו של הרב דרוקמן, מספר ארגוני ימין חתומים על המודעה הקוראת לבוא להפגנה. בין הארגונין: "רגבים" שהקים השר בצלאל סמוטריץ' לפני שנכנס לחיים הפוליטיים, "נחלה" של דניאלה וייס ותנועת "נשים בירוק".

בתוך כך, מסתמן כי היועץ המשפטי לממשלה לא צפוי למנוע מנתניהו להרכיב ממשלה, במידה וישראל תלך שוב לבחירות, זאת למרות שישנם קשיים משפטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר