התקרית ברכבת

החרדי נפגש עם המוסלמית שהגנה על ילדו

האישה המוסלמית שאזרה אומץ והתעמתה עם הגבר האנטישמי בתקרית שאירעה ברכבת התחתית של לונדון, נפגשה עם האב החרדי שעל ילדו הקטן גוננה (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
האב החרדי והאישה המוסלמית (צילום: מתוך @antonia_yamin בטוויטר)

אסמה שוויק, האישה שאזרה אומץ והתעמתה עם האנטישמי שהתנכל לאחרונה לאב וילדו היהודים ברכבת התחתית של לונדון, נפגש היום (שני) עם האב ושמעה את תודתו הנרגשות.

כזכור, בסוף השבוע האחרון נתקלו אב ובנו בגבר אנטישמי, בעת שנסעו ברכבת התחתית של לונדון, אנגליה. בתיעוד שעלה ברשתות החברתית הוא נראה מקריא באוזני הילד פסוק מתוך "הברית החדשה" (הנוצרית) המזכיר "בית כנסת של השטן" ומכנה את היהודים "מתחזים".

הנוסע האנטישמי ציטט בקול מתוך הספק שאחז בידיו: "היהודים החלו את הסחר בעבדים". האב היהודי מצידו גונן על בנו ואמר לו שוב ושוב: "התעלם ממנו".

תיעוד התקרית החמורה (צילום: מתוך @scatatkins בטוויטר)

בשלב מסוים ניסו מספר נוסעים בקרון להתעמת עם האיש, אך מי שמשכה את מירב תשומת הלב היתה דווקא אישה מוסלמית בשם אסמה שוויק, שנזפה בגבר המציק ואמרה לו: "יש ילדים במקום".

בהמשך, הגבר החשוד נעצר, בחשד לביצוע חמש עבירות 'סדר ציבורי', והוא צפוי להישאר במעצר בזמן הקרוב.

היום, כאמור, נפגש אב המשפחה היהודית (שביקש לא לפרסם את שמו) עם האישה המוסלמית, ולאחר מכן אמר לכתבת 'כאן 11' באירופה, אנטוניה ימין: "הייתה פגישה טובה ומעניינת. הודיתי לה מקרב לב על כך שהתערבה לטובתנו".

המוסלמית מול האנטישמי

מוקדם יותר הוא שחזר את התקרית, ותיאר: "בבוקר של ה־22 בנובמבר, אשתי ואני ישבנו ברכבת התחתית. התעסקנו בעניינים שלנו. אדם עלה על הרכבת אחרי, ומיד שאל אותי אם אני יהודי. הוא צעק עלי שהיהודים התחילו את סחר העבדים, ואיים שאני, אשתי והילדים שלנו הולכים להיות העבדים שלו, ושנסבול ממחלות שונות".

"הוא אמר שהיהודים הם מבית הכנסת של השטן, והמשיך עם ההתעללות האנטישמית שלו - דברים שלמבוגרים, וכל שכן לילדים, מאוד קשה לשמוע. הייתי מבולבל. הייתי מוכן להערה אנטישמית, אחרי שנשאלתי אם אני יהודי, אבל לא הייתי מוכן להתעללות האנטישמית הזאת. בסרטון רואים רק חלק קטן אבל הסיפור כולו נמשך כ-20 דקות".

האב הוסיף: "הדבר היחיד שיכולתי לחשוב עליו, היה ביטחונם של ילדי, ושהדבר הטוב ביותר לעשות זה להתעלם מהמצב. אשתי ואני כל הזמן ניסינו להסיח את דעתם של ילדינו, כדי שהם לא ירגישו כמה פחדנו".

"אנחנו מודים מקרב לב לאישה המוסלמית שחבשה כיסוי ראש, שהיום אנחנו יודעים ששמה הוא אסמה, על כך שהתערבה. אנחנו בטוחים שללא ההתערבות שלה והסחת הדעת שהיא סיפקה הוא היה ממשיך בהתעללות שלו, שהייתה עשויה להחריף לאלימות פיזית", סיים הגבר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר