רצח תאיר ראדה

נחשף: העדות של א"ק בחקירת המשטרה

13 שנה והתעלומה על מותה הטרגי של הילדה ממשיכה לעורר הדים. היום נחשף כי לפני כחודשיים זומנה למשטרה בצעד חריג צעירה בשם א"ק, ששמה נקשר לרצח (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
רומן זדרוב ותאיר ראדה ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה ופלאש 90)

רצח הילדה תאיר ראדה ממשיך לעורר חוסר שקט גם במערכת אכיפת החוק, הדבר היחיד שיכול להסביר את הצעד החריג של המשטרה לזמן לעדות את א"ק, צעירה ששמה עלה בעבר כקשורה על פי החשד לרצח, זאת על אף שהרוצח על פי בית המשפט - רומן זדרוב יושב בכלא לאחר הודאתו זה כבר 13 שנה.

על פי הדיווח ב-ynet, זומנה א"ק לפני כחודשיים למשטרה לעדות פתוחה בנושא. א"ק היא בוגרת בית הספר בו התרחש הרצח המזעזע. בסדרה 'צל של אמת' ששודרה לפני 3 שנים נטען כי הצעירה לא עבר לא יציב מבחינה נפשית התגוררה יחד עם בן זוגה א"ח בסמוך לבית ספר ולאחר הרצח התקשרה אליו וטענה "הולך להיות בלגן גדול".

היא אף הודתה לאחר מכן, לדברי בן זוגה כי ביצעה את הרצח כשהיא לבושה בבגדיו וחבושה בפאה שנמצאה אכן בפח אשפה סמוך לבית הספר. על פי הטענות, היא הודתה ברצח גם בפני חברת חדר בבית חולים פסיכיאטרי בו אושפזה, אך עדות זו לא אומתה.

זימונה של א"ק הגיע בדיוק בעת שסניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, שקד על הגשת הבקשה למשפט חוזר בבית המשפט העליון, בשל הטענות שמיוצגו הורשע לשווא בשל לחץ כבד שהופעל עליו להודות.

הרקע לזימון לחקירה הוא תצהיר שהגישה א"ק לבית משפט, במסגרת תביעה אזרחית שהגישה נגד אחת מחברותיה לשעבר שלטענתה הפיצה נגדה שמועות בנוגע לרצח. "זכור לי שבעקבות לחץ שהפעילה עליי הנתבעת, אמרתי לה דברים על מעורבות שלי כביכול ברצח תאיר (דבר שכמובן מנותק מהמציאות), אך אינני זוכרת מה היה תוכן הדברים המדויק" - נכתב באותו תצהיר.

בעקבות התצהיר קיבלו חוקרי המשטרה פנייה מהפרקליטות וזימנו את א"ק לעדות פתוחה. בתחילת עדותה הכחישה א"ק כי אמרה שהיא הרוצחת של תאיר ראדה ולטענתה אמרה כי היא לא זוכרת אם ביצעה את המעשה לאחר לחץ כבד של חברתה במשך שנה שלמה. לטענתה של א"ק, העובדה שהופעל עליה לחץ לקראת פרסום התכנית לבצע פוליגרף בנושא גרם לה ללחץ כבד למרות שלטענתה אין לה כל קשר לאירוע וכי היא אינה מתכוונת לבצע שום בדיקה.

עו"ד ירום הלוי, סנגורו של זדורוב, מסר בתגובה: "חקירתה של א"ק בפעם השנייה בשנתיים האחרונות מבלי להזהירה שהיא חשודה ברצח תאיר ז"ל, היא שערורייה, שאף חושפת הפעם בראש חוצות את העובדה המזעזעת שהפרקליטות הנחתה את החוקרים להעניק לא"ק בכל מקרה, חסינות מהעמדה לדין, וזאת בלי קשר לשאלת אשמתה ברצח תאיר, ואף להודיע לה זאת כדי שלא תהיה מודאגת חלילה שמשהו בדבריה, ולו גם הפללה ברצח, יגזול מהחופש שלה".

"מצפייה בסרט החקירה מלפני חודשיים, שקיבלתי רק אתמול, עולה כי א"ק הודתה בפני החוקרים שאכן אמרה לחברתה בשנת 2015 כי היא - א"ק - לא רוצה להיבדק בפוליגרף לסדרה 'צל של אמת' משום שהיא מפחדת שהבדיקה תגלה כי היא אכן רצחה את תאיר! למרות תשובה מפלילה זו, החוקרים לא רק שלא חקרו אותה באזהרה אלא הודיעו לה שכלל לא מעניין אותם, והם אינם בודקים, אם היא רצחה את תאיר או לא, וכי היא יכולה להרגיש חופשיה לומר מה שבא לה ואיך שבא לה".

עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ שמייצגים את א"ק מסרו: "א"ק אכן זומנה לחקירה לפני שלושה חודשים. היא לא נחקרה כחשודה. היא לא נחקרה תחת אזהרת חשוד. מדובר במסירת עדות נוספת שבמסגרתה היא שבה וחידדה מכלול נקודות שעלו גם בעבר. נזכיר שבדיקת פוליגרף אינה קבילה במשפט פלילי. אין סיבה לעבור בדיקת פוליגרף. מדובר במכשיר בעייתי מבחינת אמינותו. נזכיר שוב ושוב: לא קיים שום קשר בין א"ק לבין הרצח המחריד של תאיר ראדה ז"ל. מעולם לא נמצאה ראיה מדעית שקושרת ישירות בינה לבין זירת הרצח. הן דגימת הדנ"א והן טביעת האצבע שניטלו מגופה ביוזמתה ומרצונה החופשי ובהתאם לבקשותינו החוזרות ונשנות - אינן תואמות לשרידי הדנ"א וכן לטביעות האצבע שנמצאו בזירת הפשע. הן בתא השירותים עצמו והן במתחם קומת תאי השירותים לא נמצאה שום ראיה מדעית תואמת לגופה של א"ק".

"טענת א"ח כי א"ק רצחה את תאיר טומנת בחובה כזב מוחלט. מדובר בהוצאת דיבה חמורה. היו מתמודדי נפש שונים שסיפרו לא אחת באוזני אחרים שביצעו מעשי רצח שכלל לא ביצעו. גם בפרשת הרצח האיומה הזו היו מספר מתמודדי נפש כאלו. מדובר במתמודדת נפש ואמנית שמבקשת לחיות את חייה בשקט ובשלווה ככל הניתן. משטרת ישראל יודעת זאת היטב. פרקליטות המדינה יודעת זאת היטב. חקירתה הייתה קצרה, ממוקדת, בהירה וללא כל חשד. היא שוחררה בתום חקירתה ללא תנאים מגבילים כמובן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר