'שאגת אריה' של הליכוד?

הפגנת התמיכה בנתניהו: הבכירים ברחו; נוכחותם "בוטלה"

כל בכירי הליכוד, כמו גם חברי הכנסת מהמפלגות החרדיות, סירבו להשתתף בעצרת התמיכה הגדולה בנתניהו, הערב, על רקע האישומים נגדו. בעקבות כך הוחלט, כי היא תיערך בלי פוליטיקאים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תומכי נתניהו (צילום ארכיון: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תחת הכותרת "שומרים על המדינה; עוצרים את ההפיכה השלטונית", יגיעו אלפים, בשעה 20:00 הערב (שלישי), לרחבת 'מוזיאון תל אביב', להפגנת תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הגשת כתב האישום נגדו בתיקי ה'אלפים'. מי שייעדרו ממנה, במכוון, הם בכירי הליכוד, מפלגתו של נתניהו.

העצרת מובלת על ידי לשכת ראש הממשלה, ואף הוא עצמו נפגש עם ראשי ערים וחברי 'מרכז' (הליכוד) בולטים, כדי להאיץ בהם להגיע להפגנה, ולהוכיח את נאמנותם לו.

אלא שלנתניהו ומקורביו ציפתה אכזבה מרה: מרבית השרים וחברי הכנסת של הליכוד, כך מתברר, לא מרגישים בנוח עם ההפגנה, הנתפסת כקריאת תיגר נגד מערכת אכיפת החוק בכללותה, ובשל כך הם לא הסכימו להגיע להפגנה.

בין ה'סרבנים' ניתן למנות את יולי אדלשטיין, ישראל כץ, גלעד ארדן, יואב גלנט, גילה גמליאל, זאב אלקין, אופיר אקוניס ויובל שטייניץ - חלקם נחשבו עד כה כנאמניו של המנהיג, יו"ר התנועה נתניהו. השר היחיד שהבטיח את השתתפותו, הוא דודי אמסלם.

במקביל, שיחות שיצאו מלשכת ראש הממשלה גם לחברי כנסת מהמפלגות החרדיות, כדי לבדוק אם ישתתפו בעצרת התמיכה, נענו בשלילה.

בעקבות כך, וכדי לא להעצים את הפארסה, הוחלט בשעות הצהרים כי זו תהיה הפגנה ללא נוכחות פוליטיקאים כלל, באופן רשמי.

נתניהו קורא לתומכיו שהגיעו ל'בלפור', לבוא להפגנה הערב

בתוך כך, אנשי ליכוד מארגנים אוטובוסים לנסיעה לעצרת, ממעוזים חרדיים מובהקים, כמו ביתר עילית, בני ברק ועוד, למרות שבהנהגה החרדית קיימת הסתייגות ברורה ומובנת מהשתתפות בהפגנה הנוגדת את אורח החיים החרדי.

חבר כנסת חרדי בכיר מסביר ל'כיכר השבת': "אנחנו הנאמנים הגדולים ביותר לנתניהו, אבל אל לנו להתרברב בהפגנות המוניות, ובוודאי כאלו שסגנונן נוגד את הלך הרוח החרדי".

"את הנאמנות שלנו לראש הממשלה הוכחנו באין ספור הזדמנויות, לאורך התקופה האחרונה, ונמשיך להוכיח זאת - בדרכים משלנו", הוא מוסיף.

מי שכן מתכוונים לבוא להפגנה, הם חוגים בולטים בציונות הדתית, בהם אנשי 'הר המור, שרבם הרב צבי טאו אמר על כך: "קמה פה דיקטטורה מוחלטת; הם כמו אפיפיורים שקובעים מה האמת, מה המוסר ומה הראוי. הם משחיתים גם את עצמם. צריך להציל את המדינה מהם".

ה'מתווך' חייק, עם ח"כ אבוטבול (באדיבות המצלם)

בתוך כך נודע, כי איש העסקים שמואל חייק, מי שכונה בעבר "המתווך" בין 'ישראל ביתנו' לליכוד, הגיע לישראל בניסיון לפתור את הפלונטר הפוליטי. היום פגש בו ח"כ משה אבוטבול (ש"ס), שעל פי דבריו דחק בו להאיץ את השלום ולהביא לסיום המשבר המתמשך, שצפוי להוביל בקרוב לבחירות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר