מחשש הרס המתחם ההיסטורי

ראש ישיבת המקובלים ערך כנס חירום להצלת משכנו של ר"מ שרעבי זי"ע

ראש ישיבת המקובלים 'נהר שלום' רבי בניהו שמואלי ערך כנס חירום להצלת ביתו של זקן המקובלים רבי מרדכי שרעבי זי"ע בעקבות חשש מתכניות של יזמים להרוס את המתחם ההיסטורי שבנחלאות (חרדים, מקודם)

(צילום: חיים טויטו, צבעים הפקות)

יזמים מתעתדים לרכוש את המתחם ההיסטורי שבו חי למד וחולל מופתים המקובל האלוקי רבי מרדכי שרעבי זי"ע, ולבנות בו ככל העולה על רוחם • אתמול ערך ראש ישיבת 'נהר שלום' רבי בניהו שמואלי, שהמשיך את דרכו בראשות הישיבה, כנס חירום מיוחד בהשתתפות אלפים, שבו גויסו מיליונים לטובת המגבית • לתרומות חייגו *6431

כבר למעלה מ-80 שנה שישיבת המקובלים 'נהר שלום', אותה הקים זקן המוקבלים רבי מרדכי שרעבי זי"ע, עומדת על תילה ברחוב שילה בנחלאות שבירושלים והוציאה מתוכה את גדולי המקובלים בעולם היהודי. אלא שכעת קיים חשש שיזמים יבקשו לרכוש את המתחם ההיסטורי והקדוש, ולהקים בו מיזמים עסקיים, קניונים ופרויקטים למגורים.

המתחם ההיסטורי כולל למעשה את חצר ביתו של המקובל האלוקי, שבו קיבל קהל במשך שנים, וחלל מופתים, וסביבו התפתחה ישיבת המקובלים 'נהר שלום', כולל אברכים, ומוסדות תורה משגשגים המגדלים דורות של יהודים יראים ושלמים. כעת, המפעלות הקדושים הללו נמצאים בסכנה.

אלא שראש ישיבת 'נהר שלום', המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א החליט שלא לוותר, ולא לאפשר את הרס המתחם ההיסטורי, והחליט לעשות מעשה. אתמול התקיים כינוס חירום באולמי נוף ירושלים, בהשתתפות מאות תלמידיו של רבי בניהו שמואלי ושל אביו המקובל רבי שלום שמואלי, ותלמידים ואוהדים רבים של המקובל האלוקי רבי מרדכי שרעבי, על מנת להתאסף ולהתארגן לרכישת המתחם, ולהצלתו, הלכה למעשה מהריסה.

במהלך כנס החירום גויסו מיליוני שקלים לקראת מגבית ההמונים שתמשך 101 שעות, החל מיום ראשון ג' בכסלו, בשעה 14 בצהריים עד יום חמישי ז' בכסלו בשעה 12 בלילה. לכנס המיוחד הובא כסאו הקדוש של המקובל האלוקי רבי מרדכי שרעבי כאשר תור ארוך השתרך ליד הכסא, וההמונים ביקשו לשבת עליו ולשאת תפילה מיוחדת לישועה הצלחה ובריאות. בנוסף, במהלך המעמד חולק לתורמים הנכבדים בקבוק מיין הרש"ש – נהרות של גן עדן, יין מיוחד עליו ערך תיקונים מיוחדים לפי סידור הרש"ש, המקובל רבי בניהו שמואלי, ומסוגל לישועות מעל דרך הטבע. את הבקבוק המיוחד קיבלו תורמים שלקחו על עצמם רכישת 2 מטרים ומעלה.

ההבנה בקרב כלל הציבור היא, שאם המתחם כולו לא יירכש, לא רק שהמתחם ההיסטורי ייהרס, אלא שמוסדות נהר שלום, על מאות תלמידי החכמים שבה, הרבנים והמקובלים שהספיגו את קירותיה בלימוד תורה, תיקונים ועבודת ה', יהיו בסכנה ממשית.

"אנחנו במצב חירום" אומרים בהנהלת מוסדות 'נהר שלום'. "האזור כולו, שפעם היה מקום של תורה ויראת שמיים, וגדולי עולם הילכו כאן בצניעות בין הסמטאות של נחלאות, הופך בשנים האחרונות לאזור של בילויים. הקריאה שלנו לציבור היא ברורה ופשוטה: האם אנחנו רוצים לאבד גם את האזור המיוחד וההיסטורי הזה לטובת עוד קניון שיקום, לטובת עוד בניין משרדים, או שאנחנו רוצים לשמר דווקא כאן, את המתחם המיוחד שבו דר אחד ממחוללי המופתים, וצדיקי ירושלים של הדור הקודם".

להצלת ישיבת המקובלים נהר שלום, וחצר ביתו של המקובל האלוקי רבי מרדכי שרעבי זי"ע חייגו *6431

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר