צפו בראיון המלא

ישראל ורדיגר: "למשפחה שלנו יש שליחות"

כוכב הזמר החסידי ישראל ורדיגר והמעבד והמפיק יהושע פריד, בראיון השקה ראשון לאלבומו החמישי של ורדיגר - "דא וואוינט א איד". על האלבום, היצירה, החתונות והקשר עם הדוד (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: אריאל ליבא)

הזמר החסידי המצליח, שרולי ורדיגר, כובש מידי ערב את אולמות החתונות בארה"ב שם הוא נחשב לכוכב חתונות בלתי מעורער. כעת הוא חוזר עם אלבום אולפן חמישי, מושקע ומעניין.

"אני אמנם איש של חתונות ודינרים, הופעות של קונצרטים זה לא ממש התחום שלי. אבל עדיין אני אוהב ליצור אלבומים", אומר ורדיגר ומסביר, "הסיבה הראשונה שמביאה אותי ליצור אלבומים, היא כדי להביא מוזיקה טובה לאנשים. זה נשמע כמו בדיחה, אבל יש בזה משהו. יש לי סיפוק עצום מלהביא מוזיקה טובה לציבור. מוזיקה איכותית ומוזיקה עם מסר, מוזיקה שאנשים שמחים ומתעוררים ממנה. אני מקבל פידבקים מאנשים וזה נותן לי פוש חזק להמשיך הלאה".

האלבום החדש מכיל מגוון גדול של סגנונות מוזיקליים החל ממוזיקה קלאסית, מוזיקת קומזיצים וגם מוזיקת חתונות אלקטרונית שפחות שמענו מורדיגר בעבר. "זה ישראל ורדיגר יותר רחב", הוא אומר.

יהושע פריד שהפיק את האלבום וגם עיבד את כולו מסביר ואומר, "שרולי ורדיגר זה סגנון, הוא הביא אמירה בכל האלבום שלו, הוא תמיד הביא צבע גם בשירים שלא היו להיטים. והשאלה היא מה עושים עם השינוי שחל במהלך השנים במוזיקה ובמה שאנשים רגילים לשמוע, איך מציגים את ורדיגר היום. והאלבום הזה הוא איך שרולי ורדיגר נשמע בעידן העכשווי".

לשאלה מדוע בחר במעבד אחד לכל האלבום בשונה משאר האלבומים בהם משתתפים כמה מעבדים מסביר ורדיגר כי מבחינתו יש יתרון במעבד אחד, "אלבום צריך בן אדם מרכזי שמכיר כל פרט בדיסק, בן אדם שמכיר כל צליל הוא האיש הנכון למלאכה כזו. מלבד זאת, עם הכישרון של יהושע הוא כמו עשרה אנשים וזה לא סתם גוזמאות, תאזינו לאלבום ותשמעו שכל שיר מקבל גוון אחר ומעניין. זה כישרון נדיר".

לשאלה האם הוא רואה בעצמו ממשיך של המשפחה או רוצה לראות בעצמו אמן עצמאי הוא משיב ללא היסוס, "ברור שאני המשך של משפחת ורדיגר. זו משפחה עם תפקיד מבורא עולם לשמח ולהביא רגש ולחזק אנשים. אסור לזלזל בזה אנחנו צריכים לעשות את שלנו". הוא מספר גם על מעורבות המשפחה בקריירה שלו ובמיוחד של אביו הזמר מנדי ורדיגר.

האלבום מכיל שירים רבים עם מילים באידיש, ורדיגר מסביר את הבחירה באידיש בצורה פשוטה למדי, "אני צריך אמירה בכל שיר והאמירה שלי היא באידיש, כשפת אם".

פריד מוסיף ומסביר, "בשנים האחרונות יש טרנד חדש של חזרה לאידיש ואתה יכול לראות שהיו כמה להיטים גדולים לאחרונה עם אידיש".

פריד מתייחס גם לשיר שחותם את האלבום "עקידה" בלחנו של יוסי גרין, יצירה מופלאה ומוזיקלית במיוחד: "מגיע לאנשים בציבור שלנו גם שירים ברמה גבוהה, מתוזמרים כמו שצריך. לא כל שיר צריך ללכת לחתונות, יש שירים שהמקום שלהם הוא בלב של המאזינים ושרולי תמיד הקפיד לעשות גם שירים כאלה".

האזינו לראיון המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר