מעמד קבלת פנים

בשירה, ביידיש: כך ילדי 'הפלג' קיבלו את פני הרבי מסאטמר

מאות ילדי 'הפלג', מרשת החיידרים 'תפארת יעקב', השתתפו במעמד קבלת פנים לאדמו"ר מסאטמר, בו נישאו נאומים - רק בשפת היידיש. וגם, כיצד המעמד מחזק 'פלג' אחד ב'פלג'? תיעוד נדיר (חרדים)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילומים: קובי הר צבי • צילום וידאו: מאיר בינקוביץ)

אירוע קבלת פנים ייחודי התקיים אמש (שלישי) לאדמו"ר מהר"י מסאטמר בביקורו בבני ברק, בהשתתפות כ-1,000 תלמידים ליטאיים מתלמודי התורה 'תפארת יעקב' של 'הפלג הירושלמי'.

מיד בהגיעו למקום, קיבלו את פניו בשירה ובזמרה, כאשר כל הנאומים במהלך האירוע נישאו בשפת היידיש בלבד, שכן חלק משיטת סאטמר נגד הציונות היא האיסור לדבר בעברית, וכך אירע שילדים ליטאיים משתתפים בטקס לכבודו של האדמו"ר כאשר כל הנאומים הם ביידיש והילדים אינם מבינים את הנאמר.

האדמו"ר ערך בפני התלמידים הליטאיים טיש 'לחיים' קצר שבמהלכו איחל מברכותיו לברכה והצלחה להנהלת הת"ת ולתלמידים. האדמו"ר הביע סיפוק רב כשאחד התלמידים מסניף מודיעין עילית נשא בפניו דברי תודה נרגשים בשפת האידיש.

באירוע נשאו דברים נשיא הת"ת הגאב"ד הגר"צ פרידמן וכן ראש ישיבת פוניבז' הגר"ש מרקוביץ.

יצוין כי הגעת האדמו"ר למעמד מחזקת את הציבור ההולך אחר הגר"צ פרידמן זאת בצל הניסיונות למנוע את השתתפות הרבי מסאטמר במעמד, ניסיונות שלא צלחו.

עוד יצוין כי מעמד נוסף נערך לבנות בית הספר 'בדרכי שמואל' בניהולו של חיים רוחמקין בהשתתפות התלמידות והרבנית מסאטמר, בו נשאה דברים המנהלת יונה לנג כאשר דבריה שנאמרו בעברית תורגמו לשפת היידיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר