שקרים בכנסת

הסתה בוועדה: "החרדים מקבלים תרופות בחינם"

"האוכלוסייה החרדית לא משלמת כסף על תרופות": טענה שקרית זו נשמעה היום בדיון בכנסת. ח"כ אורי מקלב הגיב במליאה: "אין דבר כזה!, אלו תוצאות ההסתה" • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת)

עימות חריג פרץ הבוקר (רביעי) בישיבת השדולה למאבק במשבר הביטוח הסיעודי כאשר אחד הנוכחים באולם, שמואל סמי קידר, אשר ייצג בדיון את ארגון "הלב" החל להסית כנגד הציבור החרדי.

במהלך הדיון שעיקרו עסק במשבר בביטוח הסיעודי התבטא קידר "אם היינו שמים כיפה וציציות היה טוב, האוכלוסייה החרדית לא משלמת כסף על תרופות, זה יכול להיות דבר כזה?".

קידר המשיך את מסע ההסתה השקרי, "כיצד יכול להיות דבר כזה שאוכלוסיה אחת משלת כסף על תרופות ואילו החרדים לא משלמים".

מיותר לציין כי דברי שמואל סמי קידר אינם נכונים. חבר הכנסת אורי מקלב שנכח בדיון לא שתק על הדברים וביקש את הבהרת הדברים מאת היו"ר ח"כ איציק שמולי.

"אני לא מבין את הדבר הזה, אולי כדאי שכולם יהפכו לחרדים לא שזה אכפת לי, אבל שלא יתאכזבו אין דבר כזה". אמר מקלב.

ח"כ איציק שמולי מהר להסתייג מהדברים ואמר כי הוא מתנער מהדברים שנאמרו בדיון.

מיד לאחר מכן עלה ח"כ מקלב לנאום במליאת הכנסת וגינה את ההסתה נגד המגזר החרדי: "לפני כמה שעות, שעתיים - שלוש, חבר הכנסת שמולי ארגן כינוס של קשישים בנושא הביטוח הסיעודי ודיברו על המצוקה. היו שם עשרות - עשרות של קשישים שדיברו על המצוקה ועל הסבל שהם סובלים מחוסר הביטחון הסיעודי שלהם והעתידי שלהם בגלל הביטוח הסיעודי".

"עלה דובר שאני מאוד מכבד אותו, לא מכיר אותו, ודיבר מיד אחריי. ואני שומע שהוא מדבר על איך שהממשלה מתנכלת להם ומדוע הקשישים החרדים מקבלים תרופות בחינם וקשישים אחרים לא".

מקלב הוסיף, "אני שואל אותו: תגיד לי, מאיפה הנתון הזה? היו עשרות בחדר ואם לא הייתי שם במקרה או לא במקרה, זה היה נשאר, זה היה נשאר ככה. שעומד אדם, שמושפע מאיזו תעמולה והסתה שיש בעיתונות, שחרדים מקבלים תרופות בחינם. לא מכיר דבר כזה. למי שמגיע – מגיע; למי שלא מגיע – לא מגיע. אנשים שם אמרו: אנחנו לא חשבנו, לא ידענו אחרת. זאת תוצאה של הסתה שאנחנו עומדים וזאת חובה", דברי מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר