80 תאים

תיעוד: אגף תורני חדש נחנך בבית הסוהר איילון

אגף תורני חדש נחנך בבית הסוהר 'איילון' באירוע מיוחד • 80 מקומות כליאה עם מרחב מחיה שקבע 4.5 מ"ר לאסיר • הרב הראשי: האגף מרחיב את יכולת הטיפול והקשב לאסיר (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב הראשי הגר"ע אלמליח (צילום: דוברות שב"ס)

אגף תורני חדש נחנך השבוע בבית הסוהר 'איילון' ובו 80 מקומות כליאה העומדים בתקן בג"צ מרחב מחיה שקבע 4.5 מ"ר לאסיר. האגף נפתח בטקס מיוחד בהשתתפות הרב הראשי של שב"ס הרב עופר אלמליח.

על בניית האגף עלמו בשב"ס במשך שנה וחצי. באגף נבנו שני מדרשות חדשות המאפשרות כיתות מרווחות למגוון שיעורים וקבוצות תיקון שיועברו על ידי רבני שב"ס ומתנדבים.

בשב"ס מציינים כי: "הבניה החדשה משתלבת ברפורמת הכליאה שמוביל שירות בתי הסוהר והמכוון לרצף טיפולי וקשר עם הקהילה שמתחיל בתוך החומות ומוביל החוצה לאחר יום השחרור".

הרב עופר אלמליח, גנ"מ הרב הראשי של שב"ס: "האגף התורני החדש מרחיב את יכולת הטיפול והקשב לאסיר. אמרו חז"ל: 'תורה נאה בכלי נאה' ואין ספק שהאגף הוא כלי נאה שתהיה בו תורה נאה ותהליכי שיקום נאים שיובילו להשתלבות נאה של האסירים בקהילה לאחר שחרורם".

בשב"ס מוסיפים כי "האגף התורני מתנהל בצורה קהילתית, האסירים מתרגלים דאגה הדדית, כבוד הדדי ומעורבות. מדובר בכלים הצפויים לעזור להם להשתלב בקהילה מחוץ לבית הסוהר וכפי שמראה מחקר שפורסם לאחרונה, מדובר בתהליך של רכישת כישורי חיים המפחית את הפשיעה החוזרת".

את פתיחת האגף ליווה טקס שמח וחגיגי של הכנסת ספר תורה חדש למדרשה, במעמד קציני הפיקוד הבכיר של שב"ס ומחוז מרכז. את טקס הכנסת ספר התורה ליוו בשירה, הזמרים מוטי שטיינמץ ואהרל'ה סאמעט, שבאו בהתנדבות.

יצוין כי מי שפעל לארגן את האירוע הוא איש החסד חונה דייטש שפעל מול הרב שמואל בן הרוש ודאג לכיבוד וגייס את הזמרים ובעלי המנגנים שבאו בהתנדבות מלאה לשמח את האסירים. בין היתר השתתפו באירוע, הקוזקים, יוני וייס, האורגניסט צביקי לקור, הסקסופוניסט יוחנן גור אריה, אבי רוזן עם רכב של תהלוכת ספר תורה ואחרים.

(צילום: דוברות שב"ס)
(צילום: דוברות שב"ס)
(צילום: דוברות שב"ס)
(צילום: דוברות שב"ס)
בעלי המנגנים (צילום: ללא קרדיט)
בעלי המנגנים (צילום: ללא קרדיט)
בעלי המנגנים (צילום: ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר