צפו במגזין

רבבות ב'סיגד' • "פעם זלזלו במנהגים שלנו"

טיילת ארמון הנציב התמלאה ברבבות בני העדה האתיופית, נשיהם וטפם - שהגיעו על מנת לחגוג את הסיגד המסורתי עם מנהיגיה הרוחניים של העדה • 'יום של צום ותפילה' (אקטואלי)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילום ועריכה: יוחנן בלייך)

בוקר ירושלמי, בטיילת ארמון הנציב המשקיפה אל הר הבית. לטיילת נוהרים רבבות בני העדה האתיופית, בנעריהם ובזקניהם; דתיים, חילונים וחרדים - בכדי להשתתף בחג המסורתי של יהדות אתיופיה - הסיגד.

במשך אלפי שנים קיימה יהדות אתיופיה את מנהגי החג בכפרים בהם השתכנה. יום הסיגד מתחלק לשניים: תענית בתחילתו - וסעודה בהמשכו. לאחר טבילה בשעות הבוקר, טיפסו כל בני הקהילה אל הר מקומי, שם קראו בתורה, בנביאים ובתהילים - ולאחר מעמדי תפילה ובקשת מחילה שברו את הצום בסעודות משפחתיות ובלבוש חגיגי.
לאורך שנות גלות, מתקופת חורבן בית ראשון ועד היום - עדיין השתמרו מרבית המנהגים העתיקים. את ההר המקודש באתיופיה מחליף כיום הר אצל, בבירת ארץ ישראל, המתמלא בהמוני חוגגים מדי כ"ט חשוון.
טיילת ארמון הנציב שעל ההר, מהווה עדות ססגונית לכך שמסורת בת אלפי שנים מצליחה למשוך אליה לא רק את המבוגרים, שחלקם עוד השתתפו בטקסים באתיופיה, אלא גם את בניהם ואת נכדיהם, צעירי העדה בדור הטכנולוגי - שחיבורם למורשת הוא אתגר מרכזי עבור הקייסים -מנהיגי ורבני הקהילה - לאחר שנה לא פשוטה מבחינת יחסי החוץ של הקהילה מול החברה הישראלית.
צפו בכתבה המלאה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר